Πρόσκληση – πρόκληση!

Η εικόνα είναι από το flickr του χρήστη dunkv

Η δημιουργία προγραμμάτων για ηλεκτρονικούς υπολογιστές με γοήτευε από τότε που πήγαινα στο Γυμνάσιο. Αυτός ο μαγικός για εμένα κόσμος, είναι γεμάτος προκλήσεις που μερικές φορές φτάνουν το μυαλό στα άκρα. Κι αυτό ακριβώς είναι το σημείο που με ωθεί να ασχολούμαι με το συγκεκριμένο αντικείμενο.

Κάθε πρόγραμμα, μετά τη σύλληψή του ως ιδέα, περνάει τρεις φάσεις μέχρι να γίνει πραγματικότητα. Αρχικά γίνεται η ανάλυση του τι ακριβώς θα κάνει, πως θα το κάνει και πως θα φαίνεται, ποια θα είναι δηλαδή η διεπαφή με το χρήστη, αυτό που λέμε περιβάλλον εργασίας. Αφού ολοκληρωθεί αυτό το στάδιο, το οποίο στη δική περίπτωση περιλαμβάνει αρκετό χρόνο και μάλιστα χωρίς να έχω ακουμπήσει ούτε πλήκτρο στον υπολογιστή, περνάμε στην κατασκευή του προγράμματος αυτού καθαυτού. Ο χρόνος που απαιτείται εδώ μαζί με την προηγούμενη φάση είναι περίπου το μισό του συνολικού χρόνου που απαιτείται. Και μόλις γίνει και αυτό ακολουθεί η σημαντικότερη ίσως φάση που είναι η δοκιμή του και η αποσφαλμάτωση και απαιτεί περίπου το άλλο μισό του συνολικού χρόνου, οπότε καταλαβαίνετε πόσο σημαντική είναι η διαδικασία αυτή. Πριν δοθεί ένα πρόγραμμα σε χρήση με πλήρη λειτουργία πρέπει να ελεγχθεί για το αν και κατά πόσο δουλεύει σωστά. Απαιτείται λοιπόν ενδελεχής έρευνα κάθε ρουτίνας που εκτελεί, κάθε δυνατότητάς και κάθε πτυχής του. Συνήθως εντοπίζονται σφάλματα που απαιτούν μεθοδικότητα για να διορθωθούν. Πρέπει να επαναληφθεί το πρόβλημα αρκετές φορές για να διαπιστώσουμε ακριβώς τι το προκαλεί, να απομονωθεί και να αναλυθεί η αιτία του. Όταν διορθωθεί πρέπει να ελεγχθεί πάρα πολλές φορές για να είμαστε σίγουροι ότι όλα δουλεύουν σωστά.

Μιλώντας με την Καρυάτιδα στην προηγούμενη ανάρτηση, μου είπε ότι θα ήθελε να έπαιρνε μια ιδέα από όλο αυτή τη διαδικασία. Μου έδωσε λοιπόν την αφορμή να σκεφτώ πως θα μπορούσε να συμμετέχει στην κατασκευή ενός προγράμματος, τουλάχιστον στην τελευταία και πιο κρίσιμη ίσως φάση του. Μου ζητήθηκε πρόσφατα να κατασκευάσω ένα πρόγραμμα το οποίο έχει να κάνει με γραμματειακή υποστήριξη (καταχώρηση επαφών, τηλεφωνικών συνδιαλέξεων, ραντεβού κλπ) και αποτελεί κομμάτι ενός μεγαλύτερου προγράμματος. Ενδεχομένως δε να φανεί χρήσιμο σε αρκετούς από εσάς, ειδικά αν γίνουν κάποιες τροποποιήσεις εξειδικευμένες για τον καθένα. Σας καλώ λοιπόν, αν το επιθυμείτε βεβαίως, να συμμετέχετε στη διαδικασία αποσφαλμάτωσής του, λαμβάνοντας έτσι μέρος ίσως για πρώτη φορά στην κατασκευή ενός προγράμματος. Επιπροσθέτως δε, πέρα από τον εντοπισμό λαθών, σε αυτή τη φάση χρήσιμο είναι να γίνονται και προτάσεις για τη βελτίωση της λειτουργικότητας του. Όποιος λοιπόν θέλει μπορεί να αφήσει σχόλιο γνωρίζοντάς μου την πρόθεσή του ή να μου στείλει email στο teleytaios@nthermo.com για να του στείλω το link προκειμένου να το κατεβάσει (25 ΜΒ περίπου συμπιεσμένο και 75ΜΒ μετά την αποσυμπίεση) μαζί με ένα συνοπτικό εγχειρίδιο χρήσης κι ένα δελτίο αποσφαλμάτωσης. Το πρόγραμμα ΔΕΝ απαιτεί να το εγκαταστήσετε στον υπολογιστή σας, απλώς το βάζετε σε ένα φάκελο και δουλεύει. Αν δε σας αρέσει, διαγράφετε το φάκελο και το πρόγραμμα χάνεται χωρίς να επιβαρύνει καθόλου τον υπολογιστή με κατάλοιπα. ΔΕΝ έχει ιούς ή άλλα τέτοια πράγματα (με εξαίρεση αυτό που θα στείλω στην Κάρυ για να κλέψω λίγη από τη λάμψη της!), μπορείτε άλλωστε να το ελέγξετε με οποιοδήποτε πρόγραμμα antivirus. Είναι πλήρως λειτουργικό μέχρι 1/12/2012 κι αν σας αρέσει ή το βρείτε χρήσιμο θα σας κάνω δώρο την τελική και διορθωμένη έκδοση με πλήρη λειτουργικότητα για ένα χρόνο.

Happy debugging!

    • ο δείμος του πολίτη
    • 7 Σεπτεμβρίου 2012

    Ενδιαφέρουσα προσφορά… Πώς να το θέσω όμως χωρίς να φανώ αγενής; Πνίγομαι… Έχω να τελειώσω ένα βοήθημα για Γ΄ Λυκείου και να βρω κι εκδότη 🙂

    • Δήμο βεβαίως και θα κοιτάξεις πρώτα τη δουλειά σου και μετά όλα τα υπόλοιπα. Άλλωστε, αν έκανα την πρόταση αυτή, την έκανα μόνο και μόνο για όποιον θέλει να δει πως φτιάχνεται ένα πρόγραμμα και για κανένα άλλο λόγο.

      Εύχομαι να βρεις εκδότη και να εκδοθείς! Καλό κουράγιο 🙂

    • ria
    • 7 Σεπτεμβρίου 2012

    ενδιαφέρον ακούγεται, αλλά ειμαι τόσο άχρηστη που θα το καταστρέψω αντί να το δοκιμάσω…

    • Χα, χα, χα… Ria δύσκολα κάποιος μπορεί να καταστρέψει ένα πρόγραμμα αλλά με το δικό σου θερμό ταμπεραμέντο όλα είναι πιθανά 😉

      Καλή σου ημέρα 🙂

  1. Γράψε με παιδί μου στην λίστα των συμμετεχόντων!
    Θα γίνω και προγραμματίστρια τρομάρα μου…το θράσος μου δεν έχει όρια! χαχαχαχαχαχαχαχαχα!
    —-
    Φίλε Τελευταίε μου ομολογώ εδώ ενώπιον όλων πως η δεξιότητά σου δεν περιορίζεται μόνο στην συγγραφή λογοτεχνικών κειμένων, στην ποίηση, στην φωτογραφία, στη μουσική σύνθεση, στις κατασκευές και στον σχεδιασμό ξύλινων επίπλων.
    Διακρίνω χάρισμα και στα κοπλιμέντα! Σπάνιο πνευματώδες χάρισμα αυτό…στους πεζούς καιρούς μας!
    Τώρα γνωρίζω πως «έριξες» την κ. Τελευταίου… 🙂

    • Κάρυ μου ήδη σου έχει αποσταλεί σχετικό email. Καλές δοκιμές να έχεις!

      Με την ποίηση πάντως δεν έχω ασχοληθεί ιδιαιτέρως πέρα από κάποια στιχάκια που σκαρώνω αραιά και που και συνήθως είναι σε σχόλιά μου σε φίλους εδώ στα ιστολόγια. Το χάρισμα αυτό το έδωσε η φύση στον αδερφό μου, εγώ πέρασα και δεν ακούμπησα! Όσο για την κα Τελευταίου, την έριξα χορεύοντας το «Καλύτερα μαζί σου και τρελός» του Στράτου Διονυσίου ένα βράδυ πριν πολλά πολλά χρόνια πάνω στο Περτούλι… 🙂

      «Ρωτάω καρδιά μου που με πας
      μου λέει σ’ εκείνη π’ αγαπάς»

      Αλλά τελικά μάλλον εκείνη με έριξε με τα δυο της μάτια τα μεγάλα! Κι ακόμα να σηκωθώ ο ταλαίπωρος! (Μεταξύ μας και μη σου ξεφύγει πουθενά, πέρα από το γεγονός ότι υπάρχει αμοιβαία αγάπη και κατανόηση, έτσι όπως μαγειρεύει είναι σαν να έχω ένα σεφ αποκλειστικά για μένα στο σπίτι, άλλο που δε θέλω κι εγώ, οπότε όπως καταλαβαίνεις δεν πρόκειται να σηκωθώ ποτέ, χα, χα, χα… 😉 )

      Καλή διασκέδαση με το πρόγραμμα και καλό Σαββατοκύριακο.

  2. Καλά λέγανε οι παλιές…ο έρωτας περνά μέσα από το στομάχι!
    Εσένα δεν σου πέρασε αφού εξασφάλισες και τον σεφ σου!
    —–
    Πρόσθεσε και το χορευτικό σου ταλέντο λοιπόν στις ζειμπεκιές, το οποίο βέβαια δεν το έχω θαυμάσει αλλά φαντάζομαι ότι θα είναι εξίσου εμφανές με τα υπόλοιπα.
    —-
    Ταλαντούχοι οικογενειακώς λοιπόν! Εκείνος ο ξάδελφος, ο ντόκτορας μου φάνηκε λίγο βαρύς αλλά ποιος ξέρει θάχει και κείνος τα κρυφά του που δεν μπόρεσα να εντοπίσω με την πρώτη! :))

    Eυχαριστώ για το πρόγραμμα επίσης καλό ΠΣΚ!

    • Χα, χα, χα… Μεγάλο πράγμα ο καλός σεφ στο σπίτι 😉

      Ο ξάδερφος είναι ο σοβαρός της οικογένειας, καμία σχέση με εμάς τους υπόλοιπους…

  3. Tελικά είσαι ταλέντο πια!!!!!!!!!!!!!Με τόσα που ασχολείσαι δεν έχει παράπονο η κα. Τελευταίου ε;;;χαχαχαχαχα
    Μπράβο σου και σε συνεργασία με μεγάλη εταιρεία που αυτή τη φορά σίγουρα να πεις το ναι!!!!!!!!!
    Όσο για την πρόσκληση…………….χμ έχω μεσάνυχτα και καθόλου δεν με γοητεύει το θέμα.
    Καλή προσπάθεια και θα σ’έχω υπόψη όταν θα θελήσω κάποιο πρόγραμμα…Με αμοιβή φυσικά τι νομισες;;;;;;;;;
    Καλό σου βράδυ

    • Άννα, ταλέντο είμαι μόνο στα πράγματα που μου αρέσει να κάνω, στα υπόλοιπα είμαι χάλια, χα, χα, χα…! Η κα Τελευταίου η αλήθεια είναι πως έχει στο σπίτι της ένα μάστορα που της κάνει όλες τις δουλειές, αλλά κι εκείνη δε με αφήνει παραπονεμένο 🙂

      Αν και όταν θελήσεις κάποιο πρόγραμμα να με θυμηθείς, κανείς δεν έχει μείνει παραπονεμένος από τη δουλειά μου μέχρι στιγμής 🙂

      Καλό σου βράδυ επίσης

    • GiP
    • 7 Σεπτεμβρίου 2012

    Ντρέπομαι να αρνηθώ, είσαι φίλος γαμώτο, αλλά δεν το βλέπω να μπορώ να βοηθήσω.

    Καλή σου επιτυχία, απο καρδιάς 1

    • Γιώργο μου μην αγχώνεσαι, περισσότερο για την εμπειρία όσων δεν έχουν ασχοληθεί ξανά με το αντικείμενο το κάνω. Όπως κι εγώ θα ήθελα να ασχοληθώ με κάποια πράγματα που μου αρέσουν αλλά δε θα τολμούσα να τα κάνω (πχ. ζωγραφική) και δε μου έχει δοθεί ποτέ η ευκαιρία, γι’ αυτό είπα να ανοίξω τον κόσμο του προγραμματισμού σε όποιον θα το ήθελε. Και με κάτι απλό, όπως η δοκιμή του προγράμματος στην τελική του φάση. Όμως, εκτός από την Κάρυ έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον τρεις ακόμα άνθρωποι που μου έστειλαν email, οπότε θα έχω όση βοήθεια θέλω! Πάντως σε ευχαριστώ για την ειλικρίνεια, αυτό νομίζω είναι πιο σημαντικό 🙂

      Καλό σου βράδυ.

  4. Πολύ καλή η προσφορά σου
    Εγώ δεν κατέχω πράμα που λένε και οι Κρητικοί
    αλλά έχω το γυιό μου που σπουδάζει προγραμματιστής
    και τελευταία είδε πως δεν είχα antivirus και μου πρόσθεσε.
    Πάντως να το ξέρω να σου ζητώ πληροφορίες όταν πάει φαντάρος.

    • Στη διάθεσή σου όποτε χρειαστεί Φλώρα. Κι όταν με το καλό ξεμπερδέψει και με τις υποχρεώσεις του προς τη μαμά πατρίδα(!) μήπως συνεργαστούμε κιόλας!

      Καλό σου βράδυ.

    • vad
    • 8 Σεπτεμβρίου 2012

    Τω΄ρα βρήκες ανθρωπο!ίσα-ίσα που πληκτρολογω,τα προγραμματα μου μάραναν!:))καλα που εχω και τεχνικο επιτελειο(!!!),αλλιώς δε θα καταφερνα τίποτα!…

    • Βασίλη, πάλι καλά δηλαδή που μπορείς και αφήνεις σχόλια, χα, χα, χα… 🙂

      Καλό σου απόγευμα.

  5. Είναι πειρασμός. Μεγάλος πειρασμός. Ο Tελευταίος;
    Κάτσε – αν κάθεσαι, σήκω- να σκεφτώ πως διαχειριστώ τον τραπεζ…. εμμ καθημερινό ήθελα να πω, λογαριασμό μου. Μην κλείσεις τις πύλες με μένα απ έξω εκεί με τους λύκους, χωρίς να με ειδοποιήσεις πόσο χρόνο έχω ακόμα.
    Πάντως μου αρέσει η ιδέα σου πολύ!

    • Χα, χα, χα… Εξαιρετικό αυτό! Ποιό; Ο Τελευταίος πειρασμός! Πολύ μου άρεσε η στιχομυθία σου, άσε που ο Καζαντζάκης είναι ο αγαπημένος μου. Πάντως απ’ έξω δεν πρόκειται να σε αφήσω, ποτέ δε θα έκανα τέτοια κουτουράδα 🙂 Όσο για την ιδέα μου, για ρίξε μια ματιά στο email σου και ζήτα και λίγη βοήθεια από το γιό σου για αρχή 😉

      Καλή διασκέδαση και καλό Σαββατοκύριακο.

  6. Το δικό μου πρόβλημα ποιος θα μου το λύσει;
    Με παιδεύει «αφόρητα» η wordpress… χάνω αναρτήσεις φίλων blogger…τις περισσότερες φορές έρχονται και με παίρνουν από το χεράκι,σαν να μου λένε: «Ελα και από δω»! άλλοι πάλι δεν μπορούν να μου αφήσουν το link τους…και εσύ μιλάς για προγράμματα!
    Αχ! βαχ! ίσως σε άλλη ζωή μπορεί να το τολμήσω!
    Να είσαι καλά!

    ΑΦιλιά από την «αγιάτρευτη» μαμ-μάγισσα! 🙂

    • Χα, χα, χα…, τα μεγάλα πνεύματα συναντώνται! Μόλις άφησα σχόλιο στο δικό σου ιστολόγιο 🙂

      Λοιπόν, σηκώνομαι αμέσως και πάω να μαλώσω τη wordpress επειδή σου κάνει τη ζωή άνω κάτω. Μήπως, λέω, μήπως θα μπορούσες να μου δανείσεις λίγο το μαγικό σου ραβδί; Δεν σου το έχω ξαναζητήσει άλλωστε… 😉 Όχι, δεν το θέλω για να κάνω κακό, απλώς ήθελα να ρωτήσω τη wordpress: Τι σου λείπει και δεν μπορείς να λειτουργείς σωστά και παιδεύεις την καλή μου μαμ-μάγισσα; Και μόλις θα μου έλεγε τι, θα κουνούσα το ραβδί και… τσουπ θα γινόταν όλα όπως πρέπει! Και μετά θα σου το επέστρεφα (αφού βεβαίως έστελνα μερικούς υπουργούς, βουλευτές και λοιπούς παρατρεχάμενους, πρώην και νυν, στον… Άρη να κάνουν παρέα με το ρομπότ της ΝΑΣΑ!)

      ΑΦιλιά κι από από εμένα 🙂

  7. Το μαγικό μου ραβδάκι δεν έχει καταφέρει να με βοηθήσει με την wordpress … ειδικά με «αυτήν» εκνευρίζεται αφάνταστα! 😉
    Είπαμε ίσως σε άλλη ζωή (αν υπάρχει!) χαχα! 🙂

    • Να σου χαρίσω τότε το δικό μου που κάνει θαύματα! Σου το στέλνω δια του αέρος, πες στον Παραμυθά να έχει το νου του όταν πετάξει μήπως και το δει!

      ΑΦιλιά καλή μου μαμ-μάγισσα 🙂

  8. Με αυτό τον τρόπο, η τεχνολογία «αφήνεται» στα χέρια της μαγείας…ΤΕΛΕΙΑ! 😉

    ΑΦ! 🙂

  9. Παιδί του Bill Gates δεν με λες, έχω όμως αρκετά καλή σχέση με τους υπολογιστές κατά γενική ομολογία!!
    Οπότε αν μπορώ να βοηθήσω μου λες!!
    Όμορφη Κυριακή να έχεις Κώστα!!

    • Μαρίνα, περισσότερο είναι μια πρόκληση για όσους δεν έχουν ασχοληθεί ξανά με το αντικείμενο αυτό, παρά βοήθεια προς εμένα. Πάντως, σε ευχαριστώ που προθυμοποιήθηκες, να ξέρεις ότι το εκτιμώ βαθύτατα.

      Καλή σου ημέρα 🙂

      Υ.Γ. Ρίξε μια ματιά στο email σου.

  10. Κώστα πολυτεχνίτη και πολυτάλαντε σε χαιρετώ!

    Διάβασα μ’ ενδιαφέρον κι αυτή σου την ανάρτηση και τη χάρηκα γιατί ξεφεύγει από τα τετριμμένα και τα καθημερινά.

    Καταπιάνεται όμως μ’ ένα θέμα, που είναι εντελώς εκτός… ύλης για τα δεδομένα μου!

    Ευχαριστώ, λοιπόν, για την πρόσκληση -και για την όμορφη φωτογραφία που μας πρόσφερες και πάλι- αλλά θα περιμένω μια επόμενη, ίσως πιο προσιτή για να εγκατασταθεί στο σκληρό μου… κεφάλι (εσύ ως ειδικότερος διάβασε «δίσκο»)!!!

    • Ευάγγελε, είπα πράγματι να ξεφύγω λίγο από τα καθημερινά και να μπω σε χωράφια λίγο διαφορετικά.

      Καλό σου απόγευμα.

  11. Τα σχόλια που μου άφηνες πάντα έφταναν απαλά μέχρι την καρδιά μου.
    Σήμερα μου την κάρφωσες φίλε μου καλέ!

    Υπόσχομαι πως θα είσαι ο πρώτος που θα επισκέπτομαι, όταν βρίσκω λίγο χρόνο.
    Όταν αποκτήσεις (?) προφίλ στο f/b δεν ξέρω αν ήδη έχεις ή προτίθεσαι να φτιάξεις, στείλε μου μήνυμα και το request θάρθει αμέσως!
    Να προσέχεις τον εαυτό σου, την κυρία Τελευταίου με τα ωραία μάτια και τα αγγελούδια σου!
    Φιλιά πολλά

    • Κάρυ μου άργησα να σου απαντήσω, έτρεχα πάλι σήμερα…

      Δεν ξέρω αν έχεις συνειδητοποιήσει πως το ιστολόγιό σου είναι όπως τα ορόσημα που χαρακτηρίζουν πόλεις, ιδέες, κινήματα ή ακόμα κι ανθρώπους. Αν ήσουν στη θα ήσουν ο Πύργος του Άιφελ, αν ήσουν στη Νέα Υόρκη θα ήσουν το Άγαλμα της Ελευθερίας, αλλά είσαι στην Ελλάδα και είσαι για τα ιστολόγια ότι ο Λευκός ο Πύργος για τη Θεσσαλονίκη. Πως λοιπόν να δεχτεί κανείς ότι θα χάσει το ορόσημο που γύριζε το βλέμμα του διαρκώς κι έπαιρνε δύναμη; Ξέρεις ότι δεν γνωριζόμαστε και πως δεν έχω κάτι να κερδίσω από αυτά που σου λέω, τα λόγια μου είναι λόγια καρδιάς. Σέβομαι βεβαίως την απόφασή σου να αποχωρήσεις από αυτό το διαδικτυακό οικοσύστημα με τις εξιδανικευμένες παρέες και τις πολυποίκιλες σκέψεις και αντιλήψεις, αλλά ο «Κόσμος» σου δεν ήταν ένα από εκείνα τα ιστολόγια που πέρασαν απαρατήρητα ή ήταν απλώς αδιάφορα. Οι σκέψεις, τα λόγια σου αλλά και το επαναστατικό σου πνεύμα ξεχώριζε και βρισκόταν πάντα πολύ πάνω από το μέσο όρο, από τη μάζα αν θες. Κι εμείς που σε ακολουθούσαμε μοιραία θα πρέπει να κατεβούμε πολλά σκαλοπάτια, πολύ χαμηλότερα θα βρεθούμε αύριο από ότι ήμασταν μαζί με εσένα χτες.

      Δεν γνωρίζω τι είναι αυτό που σε απασχολεί και πρέπει να διαθέσεις του χρόνο σου εκεί, ούτε βεβαίως απαιτώ να μάθω. Εκείνο όμως που αφήνω από τα χείλη μου να φύγει προς το Θεό της Καρυάτιδας είναι η ευχή μου να σε βοηθήσει να τακτοποιήσεις τις υποθέσεις σου και να βρεθείς σύντομα ξανά κοντά μας…

      Σήμερα έχω άδεια, έβαφα το σπίτι. Μάλλον έπεσε λίγη μπογιά στα μάτια μου γιατί είναι θολά, δεν μπορώ να το εξηγήσω αλλιώς…

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

