Καλοκαιρινά νανο – διηγήματα!

Σε μια ανάσα από τις καλοκαιρινές διακοπές, μια μικρή (μόνο) επαναφορά στην πραγματικότητα για να τακτοποιηθούν κάποιες εκκρεμότητες, είδα πως ο Γιάννης Φαρσάρης έκανε πάλι το θαύμα του! Αρκετό καιρό πριν είχε την έξυπνη ιδέα να προσκαλέσει όποιον ήθελε να συμμετέχει στη συγγραφή ενός διηγήματος με 140 χαρακτήρες! Όχι λέξεις, χαρακτήρες…  Στην αρχή μου φάνηκε πολύ περίεργο για να μην πω αδύνατο αλλά μαζί και εξαιρετικά ενδιαφέρον! Συμμετείχα στην πρόκληση – πρόσκλησή του και σήμερα τα αποτελέσματα τελεσφόρησαν σε μια πολύ προσεγμένη έκδοση, την οποία μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ.

Η συλλογή tweeet_stories αποτελείται από 371 μικροδιηγήματα, τα οποία διαβάζονται… ήθελα να πω γρήγορα αλλά δε θα είμαι ακριβής, αν πω εύκολα, πάλι δε θα είμαι σωστός. Η μεγάλη συμπύκνωση των ιστοριών – ιδεών πίσω από κάθε διήγημα κάνει τον αναγνώστη να κοντοστέκεται διαρκώς και να σκέφτεται. Με κάποια θα γελάσει, με άλλα πάλι θα προβληματιστεί. Ορισμένα δε είναι ιδιαιτέρως ευρηματικά! Όπως και να έχει πάντως, είναι ότι πρέπει για όλα τα γούστα!

Στο # 088 θα βρείτε και του Τελευταίου την πινελιά! Η σύλληψή του είχε γίνει πολύ καιρό πριν και είχα αποφασίσει να γράψω μια μικρή ιστορία από αυτές που ανεβάζω αραιά και που εδώ. Όμως σκέφτηκα να το συμπυκνώσω, συνετέλεσε και η στιγμή, μια από εκείνες που ο χρόνος νιώθεις ότι κολλάει αδυσώπητα στο ίδιο σημείο!

Ένα μεγάλο μπράβο στο Γιάννη Φαρσάρη που είχε την ιδέα και την υλοποίησε άψογα αλλά και το Στέλιο Καλογεράκη που έκανε το σχεδιασμό και την εικονογράφηση.

Καλή ανάγνωση!

  1. καλημερα μπραβο σε ολους γι αυτη την ιδεα
    διαβασα και το δικο σας το νουμερρο 88, αλλα δυο γραμμες μονο βρηκα. δεν βρηκα ολην ιστορια..αυτην που θα την βρω;
    καλο σαβ/κο

    • Καλημέρα και σε εσένα Δελφινάκι.

      Χα, χα, χα… όλη την ιστορία θα τη βρεις μέσα σου! Το σκεπτικό ήταν να συμπυκνώσουμε μια ιστορία σε 140 χαρακτήρες, όχι λέξεις, αλλά χαρακτήρες (μαζί και τα κενά), κατά το πρότυπο του twitter!

      Καλό σαββατοκύριακο επίσης 🙂

      • ααα δε το ηξερα το σκεπτικο..
        παω τοτε να ξαναδιαβασω το δικο σας ..
        μου αρεσε ..

        • 🙂

          • 🙂

  2. Φίλε μου, γοητεύτηκα από την ιδέα και λάτρεψα πολλά από τα κείμενα. Επίτρεψέ μου δε να σου πω ότι με το θαυμάσιο δικό σου κείμενο αλλά και με άλλα, ένιωσα να με συνδέει μια στενή ψυχική συγγένεια. Ένιωσα «σαν στο σπίτι μου» και χάρηκα ιδιαίτερα γι αυτό.
    Μου άρεσε δε πολύ αυτό που λες εδώ πιο πάνω στην ανάρτησή σου:

    «Όμως σκέφτηκα να το συμπυκνώσω, συνετέλεσε και η στιγμή, μια από εκείνες που ο χρόνος νιώθεις ότι κολλάει αδυσώπητα στο ίδιο σημείο!»

    Δεχτείτε παρακαλώ όλοι οι συντελεστές της εξαιρετικά λαμπρής αυτής
    προσπάθειας τα συγχαρητήριά μου.

    • Χριστόφορε, πραγματικά μέσα από το βάθος της ψυχής μου σε ευχαριστώ ειλικρινά για τα θερμά σου λόγια. Από ανθρώπους όπως εσύ τέτοιες κουβέντες έχουν ιδιαίτερη αξία αλλά και σημασία!

      Να είσαι καλά και καλό σου βράδυ. Σύντομα θα επιστρέψω στα ιστολογικά μου «καθήκοντα» και θα τα λέμε συχνά!

    • GiP
    • 13 Ιουλίου 2012

    ΠΟΛΥ ευχάριστη έκπληξη Κώστα ! Πράγματι αρκετά θέλουν ώρα να τα σκεφθείς, να δεις τι θέλουν να πουν, να τα συμπληρώσεις. Μπορεί μάλιστα τη μία φορά να τα συμπληρώσεις με τον ένα τρόπο και την άλλη με τον άλλο.
    Και έρχομαι στο δικό σου : Κώστα, ειλικρινά, ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ !! Σε τόσο μικρά διηγήματα δεν ψάχνουμε ΜΟΝΟ την έκφραση, η ΙΔΕΑ μετρά πιό πολύ. Το δικό σου ήταν ένα ΠΛΗΡΕΣ διήγημα με αρχή, μέση, τέλος !! Είσαι καταπληκτικός.! Πολλά από τα υπόλοιπα (δεν τα διάβασα όλα, είμαι ειλικρινής, περίπου τα μισά), ήταν σαν ρητά, σαν παροιμίες, σαν ανέκδοτά, ή όμορφες, εντυπωσιακές λέξεις που δεν συνέθεταν ένα διήγημα.Λίγα ήταν σαν το δικό σου και τολμώ να πω ότι το δικό σου ήταν το καλύτερο από όσα διάβασα μέχρι τώρα.

    Μπράβο !!!

    • Γιώργο, έτσι ακριβώς! Ορισμένα τα έχω διαβάσει πολλές φορές και πάντα καταλήγω σε διαφορετική ιστορία! Αν μη τι άλλο, η συλλογή αυτή νομίζω πως για ανθρώπους σαν κι εσένα μπορεί να αποτελέσει πηγή μεγάλης έμπνευσης.

      Η δικιά μου συμμετοχή ήταν στην πραγματικότητα κάτι που είχε σχηματοποιηθεί στο μυαλό μου ως ιστορία την οποία όμως συμπίεσα σε δυο γραμμές. Σκέφτηκα κάποια στιγμή να την γράψω όπως υπάρχει μέσα στο μυαλό μου αλλά νομίζω πως κάτι τέτοιο τώρα πια θα ήταν άστοχο.

      Σε ευχαριστώ ειλικρινά για τα καλά σου λόγια, με έχεις σκλαβώσει κυριολεκτικά… 🙂 Τι άλλο να πω που έχω κοκκινίσει ολόκληρος;

      Καλό σου βράδυ.

  3. Καλησπέρα Κώστα μου ,συγχαρητήρια σε όλους σας και σας ευχαριστούμε για την ευχάριστη αυτή έκπληξη-δώρο που μας κάνατε.

    • Μελίτα καλησπέρα επίσης.

      Εγώ ευχαριστώ για τον ενδιαφέρον σου! Καλό Σαββατοκύριακο 🙂

  4. Πρωτότυπη ιδέα. Κάποια βέβαια με μπέρδεψαν και δεν ξέρω αν τα έχω καταλάβει σωστά αλλά εντάξει, καμιά φορά είναι όμορφο να συμπληρώνει τα κενά η φαντασία. Μου άρεσε και το δικό σου «κείμενο» είναι εντυπωσιακό πως μπορείς να τα λες όλα, σε τόσο λίγη έκταση. Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές!

    • Μαρίνα, πράγματι ορισμένα απαιτούν πολύ σκέψη για να τα κατανοήσεις πλήρως! Σε κάθε περίπτωση, η φαντασία πρέπει να είναι ελεύθερη για «δεις» την ιστορία σωστά!

      Σε ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις σου σχετικά με συμμετοχή μου. Ξέρεις είναι πολύ δύσκολο να συμπυκνώσεις τις σκέψεις σου σε 140 χαρακτήρες, σου δίνω πάσα την πρόκληση αν θες για να προσπαθήσεις 😉 Ξέρω ότι θα παιδευτείς αλλά θα τα καταφέρεις! Θα περιμένω τη δική σου ιστορία, έτσι; 😉

      Να είσαι καλά για τα καλά σου λόγια! Καλό απόγευμα και καλό Σαββατοκύριακο.

  5. Και πάλι ευχαριστούμε για τα sites… απίστευτα ταλέντα μαζεμένα…και για μένα που τα τελευταία χρόνια, έχω κουραστεί να διαβάζω…είμαι πανευτυχής που μπορώ εκεί να βρω μικρά προτότυπα κείμενα!!!
    Ελπίζω να ξεκουράζεσαι! 😉

    ΑΦιλιά! 🙂

    • Μπα, μάλλον κουράζομαι καλή μου μάγισσα, χα, χα, χα… Πάντως το χέρι μου φροντίζω να μην το ζορίζω πολύ!

      Καλό σου απόγευμα και καλή ξεκούραση. Πολλά ΑΦιλιά κι από εμένα 🙂

  6. Καταπληκτική απόπειρα τα tweet stories μέχρι τώρα έψαχνα και δεν έβρισκα κάτι στα ελληνικά γι’αυτό τώρα έχουμε και τις δικές μας νανο-ιστορίες!

    Το αστείο είναι ότι έριχνα μια πρώτη ματιά και ξαφνικά βλέπω το ονοματεπώνυμό σου, μου άρεσε πολύ η ιστορία σου! Έτυχε να συμμετάσχω και γω είναι νομίζω το 224ο. Λείπω καιρό αλλά μου έλειψε η επικοινωνία με όλους, καλές διακοπές, καλή ξεκούραση, την χρειαζόμαστε!!

    • Είναι πράγματι μια πρωτότυπη προσπάθεια και ως τέτοια βέβαια πρέπει να ιδωθεί και όποιες ατέλειες θα πρέπει να έχουν την επιείκειά μας.

      Το δικό σου το διάβασα, οφείλω να ομολογήσω ότι είναι άκρως ενδιαφέρον, όπως και το ακριβώς επόμενο, το 225ο!

      Πράγματι η επικοινωνία μας είναι αραιή γιατί κι εγώ απουσιάζω, αλλά που θα πάει, θα συμμαζευτούμε και θα βρισκόμαστε πολύ πιο συχνά!

      Καλή ξεκούραση και σε εσένα και καλό σου απόγευμα 🙂

  7. Ωραία η προσπάθεια, πρωτότυπη, να πω την αλήθεια μετά τις δύο τρεις πρώτες σελίδες κάπου άρχισε να με κουράζει, ίσως γιατί οι μικρές αυτές ιστορίες δεν έχουν σχέση η μία με την άλλη, πάντως είχε πολύ ενδιαφέρον. Δε με ενημέρωσες σχετικά, θα μου άρεσε να συμμετάσχω κι εγώ.
    Τώρα για την ιστορία σου, με δυσκόλεψε, ήταν πράγματι απίστευτα πυκνή, μέσα σε τόσο λίγες γραμμές, συμπεριέλαβες τόσα νοήματα.
    Μου έκανε εντύπωση πως έβαλες τη λέξη «αιωνιότητα» όχι στην ανυπαρξία, αλλά στην ύπαρξη, αυτό δεν ήταν ιστορία, κανονικό φιλοσοφικό δοκίμιο ήταν.

    • Καλέ μου φίλε Θωμά δεν πίστευα ότι θα ενδιαφερόσουν για κάτι τέτοιο! Η αλήθεια είναι πάντως πως με τα τρεξίματα που έχετε δεν μου πέρασε καθόλου από το μυαλό πως θα είχες τη διάθεση να ασχοληθείς. Δεν ήξερα αν έχεις και χρόνο. Ίσως βέβαια να κρίνω εξ’ ιδίων τα αλλότρια, αλλά στη δική μου περίπτωση έφτιαξα μια ολόκληρη ιστορία, μπορούμε αν θες να τη συζητήσουμε κάποια στιγμή, και μετά τη συμπύκνωσα σε 140 χαρακτήρες, γεγονός που μου πήρε πολύ καιρό. Ήταν δηλαδή και χρονοβόρο. Δοκίμασέ το και θα με θυμηθείς!

      Όσο για τη συμμετοχή μου, πράγματι η λέξη «αιωνιότητα» κρύβει τη μισή ιστορία στο σημείο που έχει μπει και υποδηλώνει την τραγικότητα της μιας και ο ήρωας (μάλλον) δε θα δει ξανά τα παιδιά του κι εκείνη! Μπράβο σου που το εντόπισες, εγώ δε νομίζω να τα κατάφερνα, ειλικρινά το λέω!

      Καλό σου απόγευμα Θωμά και συγχώρεσέ με που δε σου το πρότεινα 😦

  8. Δυνατή και αυτή η προσπάθεια του Γιάνη Φαρσάρη. Συγχαρητήρια φίλε μου.. κι εγώ νομίζω κάπου στο 244 είμαι. 🙂

    • Πράγματι, ο Γιάννης έκανε ακόμα μια αξιέπαινη προσπάθεια!

      Η ιστορία σου είναι από εκείνες που ξεχώρισαν νομίζω. Μια βουβή σκηνή που όμως έχει πολλά να πει!

      Καλό σου απόγευμα Βασίλη.

      • Πολύ καλός φίλε μου..Σε αναδημοσίευσα με την άδειά σου…!

  9. Εγώ μπήκα να ευχηθώ καλές διακοπές σε σένα και στην οικογένεια σου, καλή ξεκούραση μετά το δύσκολο χειμώνα. Όπου κ αν θα είστε, εύχομαι να έχετε υπέροχες διακοπές, καλή επιστροφή.

    • Μαίρη σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές. Τις ανταποδίδω μέσα από την ψυχή μου 🙂

      Την καλημέρα μου.

  10. Reblogged this on Get a life and commented:
    Είναι ένα ενημερωτικό για την νέα συγγραφική καινοτομική πρωτοβουλία του Γιάννη Φαρσάρη.. Δεν έχω να προσθέσω τίποτα περισσότερο σε όσα τόσο αναλυτικά έγραψε ο φίλος μου ο Τελευταίος Αναδημοσιεύω το άρθρο του. Στο #244 είναι η δική μου συμμετοχή.. Καλή Ανάγνωση, καλό καλοκαίρι!

    • Βασίλη είναι τιμή μου που αναδημοσίευσες την ανάρτησή μου. Σε ευχαριστώ πολύ!

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

