Λυδία λίθος.

Η εικόνα είναι από το flickr του χρήστη Noel A. Tanner

Τις τελευταίες ημέρες έχουμε γίνει μάρτυρες μιας πολύ μεγάλης επιστημονικής ανακάλυψης, της επιβεβαίωσης (με μεγάλη πιθανότητα) της ύπαρξης αυτού του περίφημου μποζονίου του Χίγκς, ή αλλιώς του «σωματιδίου του Θεού».

Με πολύ απλά κι εκλαϊκευμένα λόγια, το μποζόνιο Χίγκς έχει περίπου 115 – 135 φορές τη μάζα ή την ενέργεια ενός πρωτονίου και δεν έχει δομή! Δημιουργείται και την αμέσως επόμενη στιγμή χάνεται ή δίνει ζωή σε κάτι άλλο. «Ζει» μέσα στο πεδίο Χιγκς το οποίο είναι «γεμάτο» ενέργεια και τα ομώνυμα σωματίδια που πιθανόν ανακαλύφθηκαν, παρόλο που δεν έχουν δομή είναι τα υπεύθυνα για τη δημιουργία μάζας στην ύλη! Σαν να λέμε, εντελώς απλά και με πολύ μεγάλη παραδοχή, ότι στο Σύμπαν υπάρχει διάχυτο ένα αδιόρατο πεδίο με ενέργεια κι εκεί μέσα δημιουργείται η μάζα της ύλης. Κι αυτό, λένε οι επιστήμονες, εξηγεί τη δημιουργία του σύμπαντος.

Όλη αυτή η επιστημονική προσπάθεια έχει οδηγήσει την ανθρώπινη σκέψη στα άκρα της, στο μεγαλύτερο ίσως σημείο μέχρι σήμερα. Δαπανήθηκαν τεράστια ποσά χρημάτων, ενέργειας, σκέψης και δουλειάς προς την κατεύθυνση της ανακάλυψης ενός στοιχειώδους σωματιδίου που μέχρι χτες δεν υπήρχε παρά μόνο στη θεωρία και στο μυαλό ορισμένων ανθρώπων. Θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι οι ημέρες αυτές που διανύουμε αποτελούν την απαρχή μιας νέας Αναγέννησης ή ίσως απλώς της Αναγέννησης και συνεπώς της απαγκίστρωσης της ανθρώπινης συνείδησης από το Μεσαίωνα και το σκοτάδι.

Είναι όμως πράγματι έτσι; Η ανακάλυψη του μποζονίου του Χίγκς είναι πολύ πιθανόν να μπορέσει να δώσει απαντήσει στο πως δημιουργήθηκε το σύμπαν, αλλά μπορεί να απαντήσει και στο γιατί; Κι αν γνωρίσουμε την απάντηση στο πως τότε ποια πρέπει να είναι η επόμενη ερώτηση που θα οδηγήσει και θα απαντάει στο γιατί; Όσο κι αν προχωρήσει η επιστήμη, ποτέ δε θα μπορέσει να κοιτάξει στο βάθος της ψυχής του ανθρώπου που κρύβονται όλες οι απαντήσεις. Κι αυτό είναι η μεγαλύτερη ομορφιά της ύπαρξης του ανθρώπου. Από τη στιγμή που συνειδητοποιεί την ύπαρξή του συνειδητοποιεί και τη θνητότητά του και στη διαρκή μάχη με αυτή είτε παράγει τέχνη για να τη νικήσει είτε αναζητά τις ερωτήσεις σε απαντήσεις που ήδη γνωρίζει δια του μεγαλύτερου προσόντος που διαθέτει, της φαντασίας του. Το όριο κάθε φορά είναι το πόσο τολμηρός είναι για να βάλει στο τραπέζι της αναζήτησής του τη δυσκολότερη ερώτηση, γιατί είναι σίγουρος πως η απάντηση υπάρχει ήδη κι απλώς ψάχνει το σωστό δρόμο για να τη βρει. Και παρά τα μεγάλα επιστημονικά επιτεύγματα και την υπερσύγχρονη τεχνολογία που διαθέτει, τα κύρια όπλα του είναι η φιλοσοφία και η φαντασία. Κι αυτή η ακόρεστη δίψα του για να ταιριάζει τις απαντήσεις μέσα του με τις σωστές ερωτήσεις.

Όσες φορές κι αν υπήρξε απόπειρα αυτή η προσπάθεια του ανθρώπου να σταματήσει να παράγει ερωτήσεις, απέτυχε. Κανείς Μεσαίωνας δεν κατάφερε να φυλακίσει το πνεύμα του και η Αναγέννηση, η Διαφώτιση και η Εξέλιξη δε σταμάτησε ποτέ, όσο κι αν κάποια διεστραμμένα μυαλά ή/και καθεστώτα έκαναν απέλπιδες προσπάθειες για να το πετύχουν. Είτε για λόγους πολιτικούς, είτε για θρησκευτικούς είτε για άλλους, πολλές φορές μπλέχτηκε η επιστήμη με την πίστη, οποιαδήποτε μορφή αυτή κι αν έχει. Ηθελημένα κατά τη γνώμη μου. Και οι δυο πλευρές έχουν να επιδείξουν φωτεινά πνεύματα και μυαλά αλλά και το αντίθετο. Όπου όμως υπάρχουν ανοιχτά μυαλά και οι παρωπίδες απουσιάζουν, τέτοια φαινόμενα σπανίως απαντώνται. Γράφει ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Πειραιώς [το πλήρες κείμενο εδώ] ένα μισαλλόδοξο, κατά τη γνώμη μου κείμενο, όπου ανάμεσα στα άλλα αναφέρει πως η εν λόγω ανακάλυψη, αν επιβεβαιωθεί βεβαίως, είναι αποτέλεσμα του «αρχαίου δαίμονος». Καλεί μάλιστα, κλείνοντας το κείμενό του, το ίδιο το μποζόνιο Χιγκς να δώσει συνέντευξη! Είμαι σίγουρος ότι θα υπάρξουν ανάλογες φωνές από την αντίθετη πλευρά που θα στραφούν εναντίον όχι του σεβασμιότατου Μητροπολίτη Πειραιώς αλλά εναντίον της θρησκείας και της πίστης, χρησιμοποιώντας παρόμοια επιχειρηματολογία. Δυστυχώς…

Η πίστη και η επιστήμη μπλέκονται ηθελημένα προκειμένου να εξυπηρετήσουν κάποια συμφέροντα. Κατά τη γνώμη μου η πίστη είναι η θάλασσα και η επιστήμη η στεριά ή το ανάποδο, η πίστη είναι η στεριά και η επιστήμη η θάλασσα, δεν έχει σημασία. Το μόνο κοινό που έχουν είναι ο αιγιαλός, το σημείο δηλαδή εκείνο που το κύμα συναντά την παραλία κι αυτό δεν είναι τίποτα άλλο παρά η Ηθική. Άλλα τα στοιχεία της θάλασσας κι άλλα της στεριάς, την επιμονή να μπλέκουμε το ένα με το άλλο είτε ρίχνοντας λάσπη και κατηγορίες είτε φανατίζοντας είτε ακυρώνοντας το ένα το άλλο δεν μπόρεσα ποτέ μου ούτε να την καταλάβω ούτε να την αποδεχτώ. Είπαν οι επιστήμονες στο Cern πως αν δεν υπήρχε το μποζόνιο που ανακάλυψαν δε θα υπήρχαμε κι εμείς. Θα προτιμούσα να ακούσω πως αν δεν υπήρχε το μποζόνιο πρέπει να κοιτάξουμε κάπου αλλού μέσα στην επιστήμη για να βρούμε τον τρόπο με τον οποίο δημιουργήθηκε η ύλη. Είπε ο Μητροπολίτης πως «Δυστυχῶς ὅμως δέν εἶναι τόσο ἁπλά τά πράγματα γιατί πίσω ἀπό αὐτές τίς τρομακτικές καί αἴσχιστες γιά τήν ἀνθρώπινη προσωπικότητα, τήν ἀνθρώπινη ἱστορία καί τήν ἀνθρώπινη φιλοσοφία ἀπόψεις κρύβεται τό ἀποκρουστικό πρόσωπο τοῦ διαμονισμοῦ, γιατί μόνο δαιμόνια καί κατεχόμενοι ἀπό αὐτά μποροῦν νά μωρολογοῦν μέ τέτοιες ἀνοησίες«. Θα προτιμούσα να ακούσω πως η πίστη είναι αυτή που οδηγεί τον άνθρωπο στην αναζήτηση της αλήθειας.

Όπως και να έχει πάντως, η ανακάλυψη αυτή μπορεί να αποτελέσει τη Λυδία λίθο πάνω στην οποία θα φανεί και θα αφήσει το αποτύπωμά του το πνεύμα κάθε ανθρώπου, και του στεριανού και του θαλασσινού! Ξεχωριστά…

Με αυτή η ανάρτηση και λόγω του γεγονότος ότι το χέρι δε λέει να με αφήσει στην ησυχία μου αλλά και του ότι αρχίζει το επόμενο διάστημα η καλοκαιρινή μου άδεια, θα σας αποχωριστώ για μερικές ημέρες. Περιοδικά θα βρίσκομαι μπροστά στον υπολογιστή μου για να σχολιάζω τις αναρτήσεις σας, τις οποίες διαβάζω ούτως ή άλλως ανελλιπώς στον Rss Reader στο κινητό μου τηλέφωνο.
 
Καλές διακοπές σε όσους αποδράσουν αυτές τις ημέρες εκτός των τειχών! 
Advertisements
    • ο δείμος του πολίτη
    • 5 Ιουλίου 2012

    Μου φάνηκε σαν να θέλεις να διαχωρίσεις τη θρησκεία από την κοσμογονία ή τις ρήσεις του αρχιεπισκόπου/μητροπολίτου. Αν κατάλαβα καλά, κατέγραψε σε παρακαλώ την ένστασή μου. Τη θρησκεία τη διαμορφώνουν και την καθοδηγούν οι κεφαλές ταγοί της κι όχι το δόγμα της και η κοσμογονία είναι άρρηκτα δεμένη με τις θρησκείες. Άρα, κάθε ανακάλυψη τέτοιου επιπέδου στη Φυσική, ουσιαστικά είναι ένα χτύπημα της λογικής κατά των θρησκειών, ένα χτύπημα βαρύ.

    Σαφώς και κάποιος μπορεί να δέχεται την επιστήμη και την ίδια στιγμή να δηλώνει ένθεος. Είναι όμως σα να φωνάζει σήμερα το ΠΑΣΟΚ ότι είναι κεντροαριστερό κόμμα (δεν μπόρεσα το είπα).

    Καλή ξεκούραση κι ελπίζω να μας έρθεις με φορτισμένες τις μπαταρίες).

    • Δήμο, δεν προσπαθώ να διαχωρίσω τη θρησκεία από τη θεογονία αλλά την πίστη από την επιστήμη. Αυτά τα δυο μπορεί κάπου να εφάπτονται αλλά εκεί ακριβώς αρχίζει και τελειώνει η σχέση τους και οποιαδήποτε προσπάθεια του ενός να μπει και να θολώσει τα νερά του άλλου, είναι κατά τη γνώμη μου κατηγορητέα και έχει ύποπτα και σκοτεινά κίνητρα.

      Τη θρησκεία πράγματι τη διαμορφώνουν οι ταγοί της, αλλά η πίστη είναι κάτι διαφορετικό. Μπορεί να μη συμφωνεί κάποιος με τη θρησκεία, οποιαδήποτε θρησκεία, ως αντίληψη εννοώ, αλλά να πιστεύει σε κάτι έξω από τον ίδιο του τον εαυτό. Κι όπως λες κι εσύ, κάθε τέτοια ανακάλυψη είναι ανακάλυψη της λογικής, η οποία όμως ουδεμία σχέση έχει με το συναισθηματικό μέρος της ψυχικής σύνθεσης του ανθρώπου, και μπορεί να είναι ενδεχομένως χτύπημα στη θρησκεία (εγώ πάντως έχω επιφυλάξεις) αλλά ουδόλως είναι χτύπημα στην πίστη. Κι αν το πάρεις κι από την άλλη μεριά, η πίστη ουδέποτε αποτέλεσε ούτε πρόκειται ποτέ να αποτελέσει τροχοπέδη στην επιστήμη. Γιατί, όπως έγραψα και στην ανάρτησή μου πιο πάνω, είναι δυο διαφορετικά πράγματα (θάλασσα – στεριά) και το ένα δεν μπλέκεται με το άλλο εκτός από περιπτώσεις με σκοπιμότητα και παθογένεια, όπως η εγκύκλιος του Μητροπολίτη!

      Όσο για το ΠΑΣΟΚ, θες να μας πεις ότι δεν είναι κεντροαριστερό κόμμα; Μα είσαι στα καλά σου Δήμο; Αν δεν είναι το ΠΑΣΟΚ κεντροαριστερό κόμμα λίγο πιο δεξιά από τη ΝΔ, τότε πιο είναι; χα, χα, χα…

      Την καλημέρα μου.

        • ο δείμος του πολίτη
        • 5 Ιουλίου 2012

        Αν το ίδιο άτομο μπορεί να δέχεται τις επιστημονικές εξελίξεις/γνώσεις και ταυτόχρονα να πιστεύει σε μία ενσυνείδητη εξωανθρώπινη οντότητα ως δημιουργό ή με παρεμβατικό ρόλο (αφήνουμε τους εξωγήινους εκτός) τότε είναι σα να πιστεύει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι κομμουνιστικό κόμμα (ή κόμμα των σοβιέτ).

        σ.σ. το τελευταίο μπαίνει για να επιτείνω την αντίθεση των δύο που επιχείρησα με το ΠΑΣΟΚ του προηγούμενου σχολίου.

  1. Δήμο, δεν είναι απαραίτητο το ίδιο άτομο να τα πιστεύει και τα δύο. Αντίθετα, είναι επιθυμητό, κατά τη γνώμη μου, εκείνος που πιστεύει το ένα από τα δυο να μη σπέρνει καινά δαιμόνια στο άλλο!

    Δεν είναι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι κομουνιστικό κόμμα; 🙂 🙂 🙂 χα, χα, χα… Με δεδομένο ότι η Παπαρήγα είπε ότι το ΚΚΕ δεν είναι αριστερά και ότι υπάρχουν αριστεροί που δεν είναι κομουνιστές, τότε κομουνιστές ποιοι είναι; 😉

      • ο δείμος του πολίτη
      • 5 Ιουλίου 2012

      Συγνώμη, δεν κατάλαβα το πνεύμα σου τότε.
      Αν και εδώ που τα λέμε η επιστήμη και η λογική πρέπει να διδάσκουν/κυριαρχούν επί του συναισθήματος. Γιατί αν είναι να κυριαρχήσει σε κάποιον η πίστη, τότε πρέπει να ακυρώσει και την ηλιοκεντρική ερμηνεία του συστήματος και την περιστροφή της Γης…

      Και φυσικά τότε, η Γη είναι επίπεδη, όπως κι ο Τσίπρας κομμουνιστής…

      Κομμουνιστές δεν υπάρχουν πια, τους πάτησε το σύστημα…

      • Χα, χα, χα… Γέλασα με τον κομουνιστή Τσίπρα!

        Έχεις σκεφτεί καλέ μου φίλε Δήμο ότι πίστη δεν είναι μόνο ότι διδάσκει η θρησκεία (χριστιανική ή άλλη); Οπότε μπορεί κάποιος να έχει πίστη χωρίς να ακυρώσει την περιστροφή της Γης!

          • ο δείμος του πολίτη
          • 5 Ιουλίου 2012

          Πολλάκις το σκέφτηκα. Το θέμα είναι η πίστη είναι ανερμήνευτη, αναπόδεικτη και μακριά από τη λογική (με την υποκειμενική της διάσταση). Αντίθετα, η λογική στηρίζεται στο λογισμό, την παράθεση ενός συλλογισμού (άσχετα αν διαφωνούμε ή αν είναι ημιτελής και ίσως λάθος) με τεκμήρια (επιχειρήματα ή αποδείξεις ή ενδείξεις).
          Ως υλιστής ντετερμιστής (ορθολογιστής αλλιώς) δεν μπορώ να συμφωνήσω με την πίστη ως βασική συνιστώσα (!) της σκέψης κάποιου. Τη σέβομαι (βλ. τη σύζυγό μου κλπ φίλους), αλλά την αρνούμαι και την κρίνω (αντιφατικό, αλλά τι να κάνουμε το μόνο αντιφατικό είναι που δεχόμαστε ως συμβιβασμό στη ζωή μας;).

          • Περίπου έτσι σκεφτόμουνα κι εγώ πριν μερικά χρόνια. Μετά όμως δημιουργήθηκε μια σκέψη μέσα μου: Αν είμαι ορθολογιστής δεν έχω μέσα μου αυτή την πίστη; Του ορθολογιστή εννοώ. Κι αν πιστεύω στη λογική, στην απόδειξη και στο χειροπιαστό μήπως το κάνω ως ένα αντίμετρο στην πίστη; Προκειμένου δηλαδή να αποδείξω ότι δε συμφωνώ με την πίστη, δεν τη δέχομαι ως κάτι de facto υπαρκτό και μάλιστα μέσα μου; Αλλιώς δε θα είχα την ανάγκη να αποδείξω πως δε συμφωνώ μαζί της! Έτσι δεν είναι;

            (Δοκιμάζω τα όριά σου αλλά και τα δικά μου όρια με αυτή τη συζήτηση μαζί σου… 😉 )

              • ο δείμος του πολίτη
              • 5 Ιουλίου 2012

              Τα όριά μου είναι απέραστα (όπως του σύμπαντος), εκτός αν … Όχι όμως τώρα.

              Αν με τον όρο πίστη αναφερόμαστε σε κάτι εξωανθρώπινο, τότε όχι δεν μπορεί να συνυπάρχει. Πίστη στην επιστήμη (νόμοι, αποδείξεις, θεωρίες κι αξιώματα) σημαίνει εμπιστεύομαι. Πίστη σε ένα εξωανθρωπινο ον δημιουργό (είτε δογματικά ως θρησκεία είτε λατρευτικά χωρίς τελετές και δόγματα) σημαίνει πιστεύω (χωρίς αποδείξεις).
              Δεν ξέρω πώς ένας άνθρωπος θα μπορούσε να κάνει αυτά τα δύο. Ένας άνθρωπος που έχει μελετήσει την επιστήμη στην υλική της και κοσμονογική διάσταση. Είναι σα πιστεύουμε ότι ο ψυχολόγος ασχολείται με την ψυχή ή ο κοινωνιολόγος ότι η κοινωνία ελέγχεται από ένα αδιόρατο χέρι ή έναν αρχηγό ή ο ιστορικός ότι η Ιστορία είναι μάχες ή βασιλείς.

  2. Δήμο, συμφωνούμε στους ορισμούς που δίνεις.

    Η διαφορά ανάμεσα στον έναν και τον άλλο είναι στην αξία που προσδίδει σε εκείνο που ΔΕΝ πιστεύει, κατά τη γνώμη μου. Αν δίνει αξία μεγάλη σε εκείνο που ΔΕΝ πιστεύει τότε προβαίνει σε ενέργειες μη θεμιτές και παράλογες, όπως η παραπάνω δήλωση του Μητροπολίτη. Το ίδιο μπορεί να κάνει ενδεχομένως κι ένας επιστήμονας αναφερόμενος στη θρησκεία. Κανείς τους δεν είναι σωστός κατά τη γνώμη μου. Θεωρώ πως τα πράγματα αυτά πρέπει να διαχωρίζονται και να εξετάζονται ως ξεχωριστά πράγματα γιατί είναι ξεχωριστά πράγματα. Αυτό είναι που θέλω να τονίσω με την ανάρτησή μου αυτή καθώς και το γεγονός ότι η εμπλοκή των δυο γίνεται αλλά και προέρχεται συνήθως από αμφιβόλου προελεύσεως πηγές με πολλά σκοτεινά σημεία…

  3. Αγαπητέ Κώστα, κατ’ αρχήν περαστικά σου και κατά δεύτερον να ξεκουραστείς και να περάσεις όσο το δυνατόν πιο όμορφα την άδειά σου! Με υγεία και χαρά, όλα γίνονται ύστερα πιο εύκολα! ‘Οσον αφορά το θέμα που πολύ όμορφα και διακριτικά θέττεις θα συμφωνήσω μαζί σου, ότι δογματισμοί και θέσφατα δεν μας βοηθούν να προσεγγίσουμε την αλήθεια ή εν πάση περιπτώση ν’ αντιληφθούμε με τις πεπερασμένες δυνατότητές μας τον κόσμο γύρω. Θρησκεία κι επιστήμη έχουν το δικό της δρόμο κάθε μια και καλόν θα είναι να ρυθμίζουν και να διαχωρίζουν όπως νομίζουν καλύτερα τις δραστηριότητές τους, ώστε να μπορούμε κι εμείς να μετερχόμαστε και να συμμετέχουμε δίχως πάθος και προκατάληψη στα πορίσματα και τα συμπεράσματά τους. Αν μου επιτρέπεται μια μικρή επισήμανση, θα έγραφα, ότι με λυπεί το γεγονός εκπρόσωποι της Εκκλησίας να εξωτερικεύουν με σπουδή και ένταση επί παντός επιστητού εντελώς υποκειμενικές απόψεις δίχως κάποιος να έχει ζητήσει τη γνώμη τους. Λίγος σεβασμός κι εμπιστοσύνη στη νοημοσύνη και την ευθυκρισία του πημνοίου δεν θα έβλαπτε. Ευχαριστώ, να περνάς καλά!

  4. To «ποίμνιο» σφαγιάσθηκε, αν και το Πάσχα έχει παρέλθει προ πολλού!…

    • Ευάγγελε θα συμφωνήσω απολύτως με την τοποθέτησή σου, ακόμα κι αν το ποίμνιο «σφαγιάστηκε» 🙂

      Οι εκπρόσωποι της Εκκλησίας την έχουν αυτή την τάση ανέκαθεν και νομίζω πως ποτέ δε θα απαλλαγούν από αυτή. Είναι όμως κρίμα γιατί διατείνονται ότι είναι πνευματικοί οδηγοί και πατέρες…

  5. Κατ’ αρχάς μια επισήμανση (μαμαδίστικη!) …αν νομίζεις πως το χεράκι σου θα «γιάνει» με τόσο γράψιμο σίγουρα την πάτησες! χαχα! 😉

    Όταν έμαθα τα «νέα», δυο πράγματα ήρθαν στον νου μου, το ένα είναι, κατά πόσο μια τέτοια ανακάλυψη μπορεί να επηρεάσει τον πληθυσμό της γης που έχει υπνωτιστεί αιώνες τώρα από τη θρησκεία και από την πολιτική και το άλλο, σκέφτηκα τους πανταχού ιερωμένους, τι θα «σκαρφιστούν» να πουν στο ποίμνιο τους για το πώς έπλασε ο καλός και τιμωρός θεούλης τον κόσμο, τον Αδάμ και την Εύα κλπ κλπ!!! (εκεί ομολογώ πως γέλασα σατανικά!)
    Όσο για την πίστη, τάσσομαι και από την μεριά του Νίτσε, (και άλλων σοφών), πως ο άνθρωπος πρέπει να έχει πίστη ΜΟΝΟ στον εαυτό του και την ευτυχία θα την βρει μέσα του…

    Αφιλιά πολύ προσεχτικά! 🙂

    • Αχ, καλή μου Στεφανία, σε ευχαριστώ που με «μαλώνεις» με αυτόν τον τρόπο… 🙂

      Στο πρώτο σου ερώτημα νομίζω πως δύσκολα θα βρεθεί απάντηση μιας κι οι υπνωτισμένοι δεν πρόκειται να ανοίξουν τα μάτια ούτε αν ρίχνουν δίπλα τους κανόνια! (Ξέρεις με έχει απασχολήσει πολύ το γεγονός μήπως σε κάποιο ζήτημα είμαι κι εγώ υπνωτισμένος και με την ιδέα της θετικής απάντησης τρομάζω…) Στο δεύτερο ερώτημα οι απαντήσεις μπορεί να είναι πολλές, όσες και οι κόκκοι της άμμου, βλέπεις η φαντασία είναι αστέρευτη…

      Η πίστη είναι κάτι προσωπικό, μοναδικό κι αδιαπραγμάτευτο για τον καθένα, όποιες κι αν είναι οι πεποιθήσεις του. Για την πίστη στο Θεό ο Επίκουρος το είχε θέσει ωραία! Όταν τον ρώτησαν για την ύπαρξη των Θεών είχε πει πως αυτοί υπάρχουν, αλλά βρίσκονται σε ένα ιδανικό για εκείνους μέρος, υπάρχουν μέσα στην ευτυχία τους και δεν ασχολούνται με τους ανθρώπους γιατί δεν έχουν λόγο να ασχοληθούν με αυτούς! Άλλωστε, είχε πει σε άλλο σημείο, αν οι Θεοί ασχολούνταν με τους ανθρώπους αυτοί δε θα υπήρχαν γιατί οι μισοί προσεύχονται για το κακό των άλλων μισών! Όπως και να έχει πάντως, την ευτυχία ο καθένας μπορεί να τη βρει και να τη συναντήσει μονάχα μέσα του.

      Καλό σου απόγευμα και πολλά ΑΦιλιά.

      Υ.Γ. Υπόσχομαι να απαντήσω στα σχόλια των αναγνωστών αυτής της ανάρτησης και μετά θα απομακρυνθώ από το πληκτρολόγιο 😉

    • GiP
    • 5 Ιουλίου 2012

    Αχ ρε Κώστα με πρόλαβες !

    Είπα να θυμηθώ πως είμαι Φυσικός και να γράψω στο «ΓΟΜΑ» (όχι στο πέννα που είναι ο Μάκης και οι ελιές :)) με πολύ απλά λόγια τι είναι το μποζόνιο του Χιγκς, Μια χαρά τα έγραψες !! Σωστά και απλά !

    Να συμπληρώσω λοιπόν μόνο εδώ, και με το παρακάτω μπαίνω στη συνέχεια της ανάρτησης σου. ότι βαπτίστηκε «το σωματίδιο του Θεού» διότι έστω και υπό πολύ ακραίες συνθήκες τοπεδίο Χιγκς μέσα στο οποίο υπάρχει αυτο το σωματίδιο, μπορεί να βρεθεί παντού. Και επειδή λένε «ο Θεός είναι πανταχού παρών» (είναι παντού) κάποιος το ονόμασε το σωματίδιο του Θεού και του έμεινε. Προς τσαντίλα του ίδιου του Χιγκς που προέβλεψε την υπαρξη του σωματιδίου και του πεδιου, μια και ο ίδιος είναι άθεος !

    Ο νομπελίστας Φυσικός Λέον Λέντερμαν που έγραψε ένα βιβλίο για αυτά (σωματίδιο και πεδίο) πρότεινε να ονομαστει «διαβολεμένο» το πεδίο Χιγκς και το αντίστοιχο σωμάτιδιο διότι όλο το έψαχναν, επί χρόνια, και αυτό δεν βρίσκονταν, λες και τους έπαιζε κρυφτούλι και τους έκανε πλάκα ! Όμως επικράτησε ο όρος, «σωματίδιο του Θεού», εμπορικά ήταν πιό πιασάρικος. Όπως και η εξήγηση του που παραπέμπει σε μυστήριο (είναι παντού, σαν τον Θεό κι αυτό, αλλά δεν το βλέπουμε κ.λ.π.)

    Αυτή είναι η μόνη σχέση του σωματιδιόυ του Θεού με τη Θρησκεία και τον Θεό. Κάποιος λοιπόν ΥΠΟΘΕΤΩ τα είπε αυτά στον Μητροπολίτη, άκουσε αυτός για «διαολεμένα» και για «σωματίδιο του Θεού»,. ίσως άκουσε και ότι ο Χιγκς είναι δεδηλωμένος άθεος και είπε όσα ειπε

    Δεν είναι η πρώτη φορά που επιστήμη και Θρησκεία συγκρούονται,ούτε θα είναι η τελευταία…

    Καλές διακοπές !!

    • Γιώργο εξαιρετικά κι ενδιαφέροντα όσα μας είπες. Για πολλούς από εμάς ήταν άγνωστες λεπτομέρειες, οπότε ένα ευχαριστώ νομίζω πως είναι το λιγότερο που μπορούμε να σου δώσουμε 🙂

      Ευχαριστώ για τις ευχές.

      Καλό σου βράδυ.

    • ria
    • 5 Ιουλίου 2012

    δεν κατάλαβα χριστό παρά τις προσπάθειες σου να τα απλοποιήσεις. όμως δεν παύει να είναι από τις μεγαλύτερες ανακαλύψεις!!!
    όποιος νομίζει ότι ο καλός θεός έπλασε τον άνθρωπο με πηλό, να πάει παραμονή πρωτοχρονιάς δίπλα από το τζάκι να δει τον άη βασίλη!

    • Πω, πω, μη μιλάς για παραμονή πρωτοχρονιάς παραμονή καύσωνα γιατί θα αρχίσουμε να πηδάμε από τα μπαλκόνια, χα, χα, χα… Κι έχω να κάνω κι ένα ταξίδι αστραπή πήγαινε – έλα την ερχόμενη εβδομάδα και θα ψηθώ στην άσφαλτο… 🙂

      Καλό σου βράδυ Ρία μου.

  6. Χμ! για να δούμε…για να δούμε αν θα σε πιστέψω!
    ΑΦιλιά!

    • Μόνο μη μου κάνεις μαγικά, χα, χα, χα… 😉

      ΑΦιλιά πολλά κι από εμένα. Καλό και δροσερό βράδυ εύχομαι 😉

  7. «Διάολε τσ’απολυμάρες σου…»με τους θρησκευτικούς ταγούς που μας έδωσες…
    Μα δεν καταλαβαίνετε?Φοβήθηκε ο Ρασπούτιν μην επεκταθεί η οικονομική ύφεση και στο δικό του επάγγελμα και έβαλε μπρος τους…αφορισμούς!
    Δεν ασχολούμαι…δεν ασχολούμαι!!!

    • Χα, χα, χα… 🙂 🙂 🙂
      Χείμαρρος είσαι Κάρυ μου, χείμαρρος!!!

      Την καλημέρα μου.

    • vad
    • 6 Ιουλίου 2012

    Δηλαδή τωρα,αν σε βρισω,γμτ τα μποζόνιά σου,θα με κλεισουν μεσα για εξυβριση των θείων;:)))

    • Χα, χα, χα… Εύστοχο 🙂

      Την καλημέρα μου.

  8. Ο άνθρωπος πιστεύει γιατί έχει ανάγκη να πιστεύει σε κάτι ανώτερο. Όποια θρησκευτική όμως πεποίθηση και αν έχει ο καθένας, δεν πρέπει όπως σωστά επισημαίνεις και εσύ, να συγχέεται με την επιστήμη. Ο άνθρωπος μπορεί να φτάσει πολύ μακριά αν το θελήσει και έχει την δυνατότητα να ανακαλύψει πράγματα που ούτε καν φαντάζεται. Απλά ορισμένες φορές παρασύρεται από εγωιστικές διαθέσεις και το ταλέντο και την φαντασία του τα χρησιμοποιεί λάθος.
    Εγώ εντυπωσιάστηκα προσωπικά με την συγκεκριμένη ανακάλυψη και ελπίζω να είναι ένα σκαλοπάτι απλά μπροστά στα ερωτήματα που θα απαντήσει.
    Σε ευχαριστούμε που μας εξήγησες τα πράγματα με απλά, κατανοητά λόγια Κώστα!
    Όμορφες διακοπές να έχεις και καλή ξεκούραση στο χέρι σου. Καλημέρα 🙂

    • Μαρίνα, νομίζω ότι συμφωνούμε! Όσο για το αν η ανακάλυψη αυτή θα μας οδηγήσει ένα βήμα πιο μπροστά, αυτό νομίζω ότι είναι σίγουρο, έστω κι αν πρακτικά στην καθημερινότητά μας δε θα βοηθήσει κάπου. Πάντως κάθε ανακάλυψη μας πάει μπροστά (άλλοτε για καλό κι άλλοτε για κακό δυστυχώς!)

      Να είσαι καλά κι ευχαριστώ για τις ευχές σου. Καλό καλοκαίρι και σε εσένα 🙂

  9. Δεν θα σε κουράσω φίλε μου! Αλλά είμαι υποχρεωμένος να σου δηλώσω ότι έδωσες με εξαιρετικά καταληπτό τρόπο τα όσα αφορούν το σωματίδιο του Χιγκς. Όπως πολύ ενδιαφέρουσες και οι θέσεις που κατέγραψες για την σχέση την θρησκευτικής πίστης με την επιστήμη. Έμαθα αλλά και ευχαριστήθηκα διάβασμα.
    Είπαμε να προσέχεις το χέρι σου γιατί κανένα μποζόνιο δεν θα μπορέσει να στο γιατρέψει αν το ταλαιπωρείς! Ξεκουράσου! That’s an order!

    • Χριστόφορε, σχόλια σαν το παραπάνω από έναν άνθρωπο σαν κι εσένα είναι μόνο τιμή για εμένα. Σε ευχαριστώ πολύ.

      Λακωνικές οι απαντήσεις μου, το δεξί χέρι είναι στο νάρθηκα…

      Καλό απόγευμα.

  10. Πρόσεχε με το χέρι σου βρε τελευταίε μου!καλησπέρα!!κι όσο για το μποζόνιο του Χιγκς η ανάλυσή σου ήταν καταπληκτική…

    • Να είσαι καλα για όλα!

      Την καλημέρα μου.

      (Λακωνική απάντηση καθόσον δίνεται από την παραλία και το κινητό!)

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: