Αναζητήσεις.

Λίγο πολύ όλοι ξέρουμε σε γενικές γραμμές πως λειτουργεί η μηχανή αναζήτησης της Google. Σκοπός αυτής της ανάρτησης δεν είναι βεβαίως να αναλύσει την τεχνολογία πίσω από τη δημοφιλέστερη ομολογουμένως μηχανή αναζήτησης, αλλά να επισημάνει τις συνήθειες των ανθρώπων.

Ανάμεσα στα άλλα χαρακτηριστικά λοιπόν της Google είναι και εκείνο το οποίο ταξινομεί τα αποτελέσματα που δίνει ανάλογα με το πόσο δημοφιλή είναι αυτά. Εν ολίγοις τα δημοφιλέστερα αποτελέσματα δίνονται πρώτα. Μου δημιουργήθηκε λοιπόν η απορία για το τι αναζητά περισσότερο ο Έλληνας, αφού οι αναζητήσεις που έκανα ήταν στην ελληνική γλώσσα.

Ιδού κάποια  ενδιαφέροντα στοιχεία:

Αναζήτηση: Ειδήσεις

Αποτελέσματα από τη Google.

Η Google έδωσε αποτελέσματα κυρίως με τις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες της χώρας. Ορθό το αποτέλεσμα αλλά βέβαια ειδήσεις δεν είναι μόνο οι εν λόγω σελίδες. Είναι, ας πούμε οι καλές ειδήσεις…

Αναζήτηση: Καλές ειδήσεις

Αποτελέσματα από τη Google.

Εδώ τα ειδησεογραφικά portal απουσιάζουν σχεδόν εξολοκλήρου! Μια εξαίρεση είναι μόνο ένα άρθρο του Πρώτου Θέματος που εμπεριέχει τις  λέξεις «Καλές ειδήσεις» ενώ σε άλλο αποτέλεσμα φαίνεται χαρακτηριστικά ότι «Καλές ειδήσεις είναι οι κακές ειδήσεις». Με λίγα λόγια, τα ειδησεογραφικά κανάλια του διαδικτύου, αλλά και της τηλεόρασης ως επί το πλείστον, δεν ασχολούνται με καλές ειδήσεις. Κι αυτό γιατί προφανώς αυτές δεν προσελκύουν τους τηλεθεατές – ακροατές – αναγνώστες. Κι αφού δεν έχουν ακροατήριο απλώς αποφεύγονται. Αναρωτιέμαι γιατί είμαστε λάτρεις των κακών ειδήσεων, της βίας, των σκηνών που προκαλούν το αίσθημα και το συναίσθημα και δεν μπορούμε να αποδεχτούμε – ανεχτούμε μια καλή είδηση, η οποία τις περισσότερες φορές μας αφήνει αδιάφορους. Αυτή η λαγνεία της καταστροφής, του πόνου και της δυστυχίας μοιάζει να έχει εμποτίσει τα κύτταρά μας που φαίνεται να την αποζητούν όπως ο ναρκομανής τη δόση του! Δεν υπάρχει δηλαδή περίπτωση να βρούμε στις ειδήσεις ούτε ηρεμία ούτε ησυχία…

 Αναζήτηση: Ησυχία

Αποτελέσματα από τη Google.

Εδώ κυριαρχεί το αποτέλεσμα: «Ησυχία οι ΔΟΥ κοιμούνται». Ακόμα και μια τέτοια αναζήτηση, η οποία κατά τη γνώμη μου έπρεπε να παραπέμπει σε άλλα πράγματα που κατευνάζουν τον άνθρωπο, βλέπουμε ότι έχει γίνει αντικείμενο της οικονομικής κατάστασης της χώρας. Εύλογα λοιπόν ερχόμαστε στην επόμενη αναζήτηση.

Αναζήτηση: Οικονομία

Αποτελέσματα από τη Google.

Κι εδώ κυριαρχεί η οικονομική κρίση με μοναδική εξαίρεση το αποτέλεσμα που οδηγεί στη Wikipedia. Έχουμε συνδέσει δηλαδή την Οικονομία με την Κρίση. Οικονομία όμως δε σημαίνει κρίση.

Αναζήτηση: Ηρεμία

Αποτελέσματα από τη Google.

Γυρίζοντας πίσω, σε κάτι σχετικό με την ησυχία, αναζήτησα τον όρο Ηρεμία. Κι εδώ, πάνω από τις όμορφες εικόνες, στα δημοφιλή αποτελέσματα συγκαταλέγεται και η ηρεμία πριν τη μάχη του Μεσοπρόθεσμου! Το μεσοπρόθεσμο λοιπόν, λίγη ηρεμία μας την προσέφερε…

Αναζήτηση: Προσφορά

Αποτελέσματα από τη Google.

Συνεχίζοντας, με τη λέξη προσφορά και περιμένοντας κάτι που να έχει να κάνει με την προσφορά στον άνθρωπο, στην επιστήμη, στην εξέλιξη κλπ., έπεσα πάνω στις προσφορές των super market και των επιχειρήσεων. Λίγο ή πολύ, όλες οι μέχρι τώρα αναζητήσεις οδήγησαν σε αποτελέσματα με οικονομικό περιεχόμενο ή που σχετιζόταν με την οικονομική κατάσταση της χώρας. Και μιας και είπα χώρα…

Αναζήτηση: Ελλάδα

Αποτελέσματα από τη Google.

Όπου το τρίτο στη σειρά αποτέλεσμα, άρα και πολύ δημοφιλές, αναφέρεται στην Ελλάδα με όρους το λιγότερο προσβλητικούς. Αυτή είναι άραγε η εικόνα που έχουμε για τη χώρα που κατοικούμε; Είναι κρίμα για μια χώρα που γέννησε τόσες μεγάλες ιδέες και Θεούς…

Αναζήτηση: Θεός

Αποτελέσματα από τη Google.

Αναρωτήθηκα λοιπόν κι εγώ, όπως και τα αποτελέσματα της αναζήτησης αν υπάρχει Θεός. Εδώ βεβαίως, το περίεργο δεν είναι τα αποτελέσματα της αναζήτησης, αλλά οι διαφημίσεις της Google στο δεξί μέρος της σελίδας. Οικονομικό μέγεθος λοιπόν ακόμα και ο Θεός. Παντού μέχρι στιγμής η οικονομία! Ευτυχώς είμαι καλός άνθρωπος και θα γλιτώσω την κόλαση…

Αναζήτηση: Καλός άνθρωπος

Αποτελέσματα από τη Google.

Οπότε, αποφάσισα να αλλάξω τη σκέψη μου και να ρωτήσω κάτι το οποίο δε θα μπορούσε να δώσει οικονομικό αποτέλεσμα. Καλός άνθρωπος. Και τι απαντήσεις πήρα; Πρώτα απ’ όλα για το λατρεμένο κι αξέχαστο Θανάση Βέγγο. Και μετά οι κλασικές ερωτήσεις γιατί οι καλοί άνθρωποι βασανίζονται από το Θεό! Χωρίς διαφημίσεις αυτή τη φορά! Το κακό είναι ότι την κόλαση απ’ ότι φαίνεται δεν τη γλιτώνω…

Το συμπέρασμα που κατέληξα λοιπόν από αυτή την χωρίς καμία επιστημονικότητα και τελείως πρόχειρη «έρευνα» είναι ότι ο άνθρωπος θέλει να ακούει άσχημα νέα (προφανώς για τους άλλους), τα ανάγει όλα στο χρήμα κι όταν αυτό δε γίνεται το ρίχνει στη θρησκεία! Το συμπέρασμα αυτό είναι βεβαίως τελείως αυθαίρετο κι επιδέχεται κριτικής χωρίς να υπάρχουν σοβαρά επιχειρήματα να το στηρίξουν, αλλά η πρώτη αίσθηση που αποκόμισα ήταν αυτή που ανέφερα παραπάνω…

Υπάρχει και μια καλή είδηση, αλλά μάλλον δε θα θέλετε να τη διαβάσετε… Θα τη βρείτε εδώ και αναφέρεται στο γεγονός ότι οι Έλληνες παρά την κρίση διαβάζουν βιβλία και μάλιστα κάποια νούμερα δείχνουν ότι τα ποσοστά αυξάνονται… Άντε μήπως μέσα από την παιδεία και την καλλιέργεια καταφέρουμε οι επόμενες γενιές να δείχνουν άλλες προτιμήσεις και τα αποτελέσματα της Google να είναι διαφορετικά!

Advertisements
    • vad
    • 7 Ιουλίου 2011

    Ελα στο μπλογκ για λιγο χαβαλε,σου εχω αξίωμα:)

    • Ήλθον, είδον, εσχολίασον, εγάλασον με την ψυχή μου και απήλθον!!!

  1. Πρώτα να πω ότι ήταν εξαιρετική η ιδέα της ανάρτησης.
    Μετά, έχω άδικο που δεν βλέπω ειδήσεις? Εδώ και χρόνια δείχνουν μόνο κακές ειδήσεις ώστε βλέποντας να νοιώθουμε καλά που δεν παίζουμε σ΄αυτές.
    Να χαιρόμαστε που το κακό συμβαίνει δίπλα, έξω, μακριά από εμάς.
    Πολύ σωστό βρήκα το συμπέρασμα της μελέτης σου.

    • Δεν έχεις καθόλου άδικο που δεν βλέπεις τις ειδήσεις! 😉
      Παρόλο που δεν είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο το συμπέρασμά μου, νομίζω ότι έχει μια δόση αλήθειας!

    • Θωμάς
    • 8 Ιουλίου 2011

    Πετυχημένη εξήγηση του φαινομένου «άνθρωπος» δίνει το παρακάτω ποίημα του Κώστα Μόντη που τιτλοφορείται «Η Εξέλιξη των ειδών»:
    Είχε εντέλει προσέξει
    πως όσο προχωρούσε
    τόσο χειροτέρευε η κατάσταση
    κι έτσι αποφάσισε να διακόψει στον άνθρωπο.

    Ή μήπως δε διέκοψε -λέω εγώ- και θα έρθει σύντομα η στιγμή να παραδώσουμε τα ηνία του πλανήτη σε κάποιο άλλο ον, πιο χρήσιμο και με περισσότερη αυτογνωσία;

    • Πολλές είναι οι απόψεις επί του ζητήματος που θέτεις. Το τι είναι χρήσιμο και το τι όχι δεν μπορούμε να το ξέρουμε. Η Φύση είναι σοφή και έχω την πεποίθηση ότι ποτέ δε θα μπορέσουμε να την κατανοήσουμε. Πάντως, σ’ αυτό τον πλανήτη περισσότερο χρόνο κυριαρχούσαν οι δεινόσαυροι παρά οι άνθρωποι. Αν η Φύση όμως δεν ήθελε τον άνθρωπο, αλλά κάτι άλλο, πίστεψέ με, δε θα τον είχε δημιουργήσει. Ή, για να το θέσω αλλιώς, δεν το έχει σε τίποτα να μας εξαφανίσει εν μια νυκτί! Αρκεί κάτι πολύ απλό, όπως πχ. η έκρηξη ενός μεγάλου ηφαιστείου, η στάχτη του οποίου θα κρύψει τον ήλιο για ένα ικανό χρονικό διάστημα. Θα εκλείψουμε πριν προλάβουμε καν να αντιδράσουμε.

      Νομίζω ότι ο άνθρωπος είναι χρήσιμο ον και ότι ακόμα και οι ενέργειες που κάνει εναντίον του πλανήτη του γίνονται για κάποιο σκοπό. Αλλά όλο αυτό σηκώνει μεγάλη συζήτηση… 😉

  2. Παρατηρώ αγαπητέ πως όλες σου οι αναζητήσεις, από Οικονομία έως θεό γίνονται στα Ελληνικά, το οποίο ίσως και να είναι μέρος του προβλήματος. Έχω επίσης παρατηρήσει από ιδίας πείρας ότι οι πληροφορίες που βρίσκει κανείς για το ίδιο θέμα σε διαφορετικές γλώσσες διαφέρουν, κι ας είναι το ίδιο θέμα! Σαν ένα τυπικό παράδειγμα, παραθέτω αυτήν την εικόνα η οποία δείχνει δίπλα-δίπλα τις πληροφορίες που μας δίνει η Wikipedia για την λέξη «Νεοφιλελευθερισμός», αριστερά στην Αγγλική έκδοση και δεξιά στην Ελληνική έκδοση. http://www.thinkworks.com/Blog/inequality.jpg

    • Καλέ μου φίλε Δημήτρη, η αναζήτηση των όρων αυτών στα Ελληνικά έγινε επίτηδες και το αναφέρω αυτό στην δεύτερη παράγραφο της ανάρτησης, εκεί που λέω «Μου δημιουργήθηκε λοιπόν η απορία για το τι αναζητά περισσότερο ο Έλληνας, αφού οι αναζητήσεις που έκανα ήταν στην ελληνική γλώσσα.»

      Εν ολίγοις, εξειδικεύω την αναζήτηση στα στενά όρια της Ελλάδας και δεν την ανάγω σε παγκόσμιο επίπεδο. Απλώς ήθελα να δω που κινούμαστε ως λαός, όχι γενικά ο άνθρωπος.

      Όσον αφορά στην επισήμανσή σου είναι πολύ σωστή. Η θεώρηση των πραγμάτων από λαό σε λαό αλλά και από εποχή σε εποχή διαφέρει. Επειδή οι φωτογραφίες από το λινκ που παραθέτεις δεν είναι αρκετά ευκρινείς, συμπληρώνω την εύστοχη παρατήρησή σου απλώς δίνοντας τα λινκ προς τη wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Neoliberalism και http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9D%CE%B5%CE%BF%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%85%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82

      • Κώστα μου, φυσικά από το κείμενό σου πήρα την ιδέα να συγκρίνω τις πληροφορίες σε δύο γλώσσες, όπως εξηγείς και στην απάντησή σου. Μάλιστα, προωθώντας το αρχικό σου υπονοούμενο πιο πέρα, επίτηδες έβαλα εικόνα που δεν ξεχωρίζει καλά τα γραφόμενα (ΠΟΙΟΤΗΤΑ), αλλά το οπτικό ΖΥΓΙ… έτσι, ραφιναρισμένα (κατά την γνώμη μου) τόνισα το γεγονός ότι οι πληροφορίες στο ίντερνετ πάνε πια με την οκά και όχι με το ποιόν…

        Δυστυχώς με βρίσκεις σύμφωνο ότι η ερώτηση εστιάζει στο που κινούμαστε ως λαός, μέσα στην πλειοψηφική υπεροπτική ξερολίαση της αγραμματοσύνης του όχλου…

        Όσο για το ποιόν… μια απλή ανάγνωση αυτών που γράφουν Έλληνες στην Wikipedia φερ’ ειπείν, αποκαλύπτει αμέσως την εικόνα υποκειμενικότητας και επιλεκτικής αντιμετώπισης της γνώσης…

  3. Endiaferon to psaksimo sou. Thetw ypopsin to parakatw pou exei sxesi me tis asximes epiptwseis poy exei to ypervoliko «customization» twn search engines sti dimiourgia apopsewn twn xristwn (sorry gia tous latinikous xaraktires alla apousiazei to greek layout pc pou xrisimopoiw ayti ti stigmi)

    «The Filter Bubble: What The Internet Is Hiding From You»

    • Δυστυχώς για κάποιον περίεργο λόγο δεν μπορώ να δω το βίντεο! Θα προσπαθήσω λίγο αργότερα να το ξαναβάλω, ελπίζω να μην κολλάει! Αλλιώς αύριο θα το δω από τη δουλειά, ελπίζω εκεί να παίζει!

      Δεν ξέρω ποιο είναι το περιεχόμενο, αλλά σίγουρα θα είναι ενδιαφέρον. Μόλις το δω θα επανέλθω!

      • To video apotelei mia parousiasi tou vivliou «The Filter Bubble: What The Internet Is Hiding From You»/ Link

        http://www.amazon.co.uk/Filter-Bubble-What-Internet-Hiding/dp/067092038X

        Mia synenteyxi tou syggrafea

        «Many sites, including Google, predict we want to see based on personal data that we’ve given them. The filter bubble is the personal unique universe of information that results when we have these algorithms following us around and sifting through data for us and showing us what they think we want to see.»

        «You don’t know what the editorial sensibility is: whereas when you pick up the Guardian you know what the editing role is. But **you don’t know who Google or Facebook think you are**, and you don’t know in what way they are editing information, so you really don’t know what’s being edited out.»

        http://www.newstatesman.com/blogs/helen-lewis-hasteley/2011/07/google-facebook-filter

  4. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό epanechnikov, το γεγονός ότι υπάρχει αυτή η δυνατότητα να γίνονται οι πληροφορίες όλο και πιο προσωποποιημένες αλλά τα όρια αυτής της επιλεκτικής εμφάνισης των δεδομένων μπορούν να γίνουν τρομακτικά!
    Γεγονός είναι ότι λίγο πολύ γνώριζα ότι κάτι τέτοιο γίνεται, αλλά όχι με τόσο μεγάλη «οργάνωση», με σκοπό πάντοτε βεβαίως την απόκτηση κέρδους και όχι τη διευκόλυνση του χρήστη.

    The Big Brother is watching…

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: