Πρώτο μπάνιο.

Image: Michelle Meiklejohn / FreeDigitalPhotos.net

2007

Το πρώτο μπάνιο το καλοκαίρι του 2007. Ο μικρός Ηλίας, ενός μόλις χρονών ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με τη θάλασσα. Με τα μικρά του ματάκια, εκστασιασμένος κοιτούσε το ατελείωτο νερό μπροστά του και προσπαθούσε να το πιεί! Χτυπούσε τα ποδαράκια και τα χεράκια του και γεμάτος χαρά δε χόρταινε το μπάνιο.

Κάποια στιγμή εκείνη τη μέρα, κι ενώ η παραλία μπροστά μας έμοιαζε σαν το μεγαλύτερο πειρασμό, χτύπησε το κινητό μου τηλέφωνο. Ήταν η κουμπάρα μου και τηλεφωνούσε από τη Ζάκυνθο. Μιλώντας με τη γυναίκα μου, η οποία της είπε χαριτολογώντας ότι τη ζηλεύει που είναι στο νησί και περνάει ωραία, απαντάει αυθόρμητα ότι θα προτιμούσε μια λιγότερο καλή παραλία αλλά να είναι με το παιδί της! Προσπαθούσε αρκετά χρόνια να αποκτήσει παιδί με το σύζυγό της, δυστυχώς όμως χωρίς αποτέλεσμα.

2009

Εκείνη τη χρονιά πηγαίνοντας για το πρώτο μπάνιο ήταν μαζί μας κι ο μικρός Ζήσης. Δυο πιτσιρίκια να τρέχουν πέρα δώθε στην παραλία ασταμάτητα κι εγώ με τη Γεωργία να παλεύουμε να τα συγκρατήσουμε. Με τα μικροσκοπικά τους μαγιό ήταν σαν πρωταγωνιστές σε μια πασαρέλα για μπόμπιρες που σε προδιαθέτουν να τους φιλάς για ατελείωτες ώρες. Τα παιχνίδια έδιναν κι έπαιρναν.

Το κινητό μου χτύπησε ξανά. Πάλι η κουμπάρα μου, από τη Χαλκιδική αυτή τη φορά. Το παράπονό της ήταν ακόμα μεγαλύτερο, ενώ οι προσπάθειές της συνεχιζόταν άκαρπες.

2010

Πέρυσι το πρώτο μπάνιο των μικρών ήταν ξεχωριστό. Ο μικρός, που στο μεταξύ είχε αποκτήσει την αυτονομία μου και περπατώντας ήθελε διαρκώς να εξερευνεί το άγνωστο, πήγαινε όπου ήταν περισσότερο επικίνδυνο! Η αγαπημένη του ασχολία δε ήταν να βάζει στο στόμα του ότι έβρισκε. Οι αρμυρές πέτρες του άρεσαν περισσότερο! Ο Ηλίας, ο μεγάλος αδερφός, προσπαθούσε να δείξει στο μικρό πως κάνουν μπάνιο, ενώ ο ίδιος χωρίς βοήθεια δεν μπορούσε να κολυμπήσει!

Το τηλέφωνο, χτύπησε πάλι. Αυτή τη φορά η κουμπάρα μου με ειδοποίησε ότι εκείνο το βράδυ θα ερχόταν στο σπίτι. Καθίσαμε μέχρι αργά στο μπαλκόνι, κοιτάζοντας προς την ήσυχη πλατεία και τρώγοντας τις λιχουδιές που είχε ετοιμάσει η Γεωργία συνοδευόμενες από γλυκόπιοτο κρασί. Γελάσαμε, συζητήσαμε, είπαμε πολλά, ενώ τα μικρά είχαν παραδοθεί στον ύπνο από νωρίς λόγω κούρασης. Οι κουμπάροι μας ήταν διαρκώς με τη σκέψη στο γεγονός ότι δεν μπορούσαν να αποκτήσουν παιδιά. Πάνω στην κουβέντα, έπιασα την κουμπάρα μου από το μπράτσο και της είπα ότι του χρόνου τέτοια μέρα θα έχει κι αυτή το δικό της παιδί και μάλιστα θα είναι κόρη! Δεν το είπα τυχαία, η διαίσθησή μου μερικές φορές είναι πολύ έντονη!

2011

Χτες κάναμε το πρώτο μπάνιο για φέτος. Οι μικροί ήταν τελείως ασυγκράτητοι. Έχοντας μια διάθεση περιπέτειας, δεν αρκεστήκαμε μόνο στην πρώτη παραλία που πήγαμε. Με το αυτοκίνητο ακολούθησα τον παραλιακό δρόμο, που αλλού ήταν «φαγωμένος» από το χειμώνα και τη θάλασσα κι αλλού χωματόδρομος γεμάτος ρυτίδες σαν πρόσωπο ανθρώπου ηλικιωμένου. Κάποια στιγμή είδα ένα μικρό δρόμο που οδηγούσε μέσα σε χωράφια κι ελιές. Έστριψα χωρίς να το σκεφτώ παρά την αντίθετη άποψη της Γεωργίας. Μετά από λίγο βρεθήκαμε σε μια ειδυλλιακή παραλία, ένας μικρός κατάφυτος κολπίσκος. Δεν μας έκανε καρδιά να φύγουμε. Ο Ηλίας και ο Ζήσης χόρτασαν παιχνίδι. Η αλήθεια είναι ότι ξεχαστήκαμε κι εμείς και μας πήρε η ώρα.

Αυτή τη φορά δεν περίμενα τηλέφωνο. Πήρα εγώ την κουμπάρα μου, που είναι φουσκωμένη και μέσα της κουβαλάει δυο κοριτσάκια και πρόκειται να γεννήσει κατά πάσα πιθανότητα την Παρασκευή που μας έρχεται. Είμαστε πολύ χαρούμενοι, η χαρά της κουμπάρας μας είναι και δική μας χαρά, προερχόμενη μέσα από τα βάθη της καρδιάς μας. Αν με το καλό γεννήσει στο τέλος της εβδομάδας θα ταξιδέψουμε για να την επισκεφτούμε στην κλινική. Είμαστε γεμάτοι δώρα και χαρά. Ανυπομονούμε…

Το 2012, στο πρώτο μας μπάνιο, εύχομαι ολόψυχα, όλων σας τα όνειρα να έχουν πραγματοποιηθεί. Σε μια χρονιά μέσα κανείς δεν ξέρει τι μπορεί να συμβεί…

  1. κατσε να περασουμε καλα το 2011 και για το 12 ποιος ζει ποιος πεθαινει..

    πολυ χαιρομαι για την κουμπαρα σας, με το καλο..

    ωστε εχεις ενστικτο ε;

    • Στέλλα, δε θα πεθάνουμε κιόλας…
      Όσο για το ένστικτο, μερικές φορές πετυχαίνει διάνα!

    • Θωμάς
    • 4 Ιουλίου 2011

    Εξαιρετικό κείμενο! Μπράβο! Άγγιξες με ευαισθησία και ανθρωπιά ένα μεγάλο πρόβλημα που ταλαιπωρεί πολλούς ανθρώπους. Και αν σκεφτείς πως εμείς χρειάστηκε να περιμένουμε 11 χρόνια μέχρι να γεννηθεί η κόρη μας, μπορείς να φανταστείς πόσο περισσότερο με συγκίνησε η ιστορία της κουμπάρας σας. Το πρόβλημα αφορά κυρίως τις γυναίκες για τις οποίες το μητρικό ένστικτο δε γίνεται να καταπιεστεί όσο ευτυχισμένες και αν είναι από την προσωπική τους ζωή, όσο καλή σχέση και αν έχουν με το σύζυγό τους.

    • Παρόλο που δεν μπορώ να το βιώσω, νομίζω ότι έχεις δίκιο Θωμά για το μητρικό ένστικτο που δεν μπορεί να καταπιεστεί. Αλλά αφού κάνατε την κόρη, κάντε μια προσπάθεια για να της χαρίσετε κι ένα αδερφάκι!

      Πάντως είσαι τυχερός. (Τώρα θα μιλήσω όπως στο χωριό μου…) Εγώ έχω δυο παιδιά, ένα κορίτσι δεν μπόρεσα να κάνω!!!

  2. Με το καλό!!!!
    Σε ευχαριστούμε πολύ φίλε μας 🙂
    Ότι καλύτερο αυτή η αισιοδοξία, περιττό να σου πω πόσο ανάγκη την έχουμε!

    • Είπα κι εγώ να αλλάξω λίγο… Μας έχει πλακώσει πολύ άσχημα η επικαιρότητα, νομίζω ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για λίγη αισιοδοξία… 😉

  3. εχω ζησει τοσες αποτομες στροφες τα τελευταια να πω τρια-τεσσερα χρονια που ειλικρινα δε μπορω να παρω ορκο για τιποτα..

    αλλα εσυ εισαι μικρος ακομη 😉

    *κι εμενα εκεινο το ποστ μου ηρθε κατα νου καθως εγραφα για τυρι λαδι και ριγανη.. αλλα βλεπεις αρεσει και σε μας αυτος ο μεζες χχχχχ

    • Ευχαριστώ και πάλι ευχαριστώ… Για το «μικρός»! …39 καλοκαίρια φορτωμένα στην πλάτη έχω φέτος…

      Όσο για τις απότομες στροφές, θα υπάρξουν κι άλλες, κι άλλες, κι άλλες… Εμείς να είμαστε καλά και να τρώμε κι από λίγο ψωμί με ρίγανη!!!

  4. ααα ολα κι ολα.. εγω για ψωμι δε μιλησα χχχχχ
    ολο δικο σου αυτο :):)

    καλη εβδομαδα
    φιλια!

    • Καλά, άσε με μόνο μου να παχύνω!!!
      😉

      Καλή εβδομάδα και σε ‘σένα!

  5. Η ζωή ξέρει πως να συνεχίζεται χωρίς βοήθεια από το κράτος, παρά μόνο από την αγάπη, την υπέροχη φύση που δημιούργησε, και, που και που λίγο ένστικτο δεν βλάπτει 😉

    Με το καλό τα δύο κοριτσάκια, να κάνουν σε κανένα δύο χρόνια το μπάνιο τους με τα δύο μεγαλύτερά τους αγοράκια, και οι μπαμπάδες και οι μαμάδες να παίζουν με την μπάλα, σε μέρες που να τις φτιάχνουμε για μας εμείς και όχι οι εφημερίδες και η τηλεόραση!

    Με το καλό!

    • Να είσαι καλά Δημήτρη για τα καλά σου λόγια. Κι εύχομαι να μην είναι μόνο τα δυο κοριτσάκια και τα δυο μεγαλύτερά τους αγοράκια που θα κάνουν μπάνιο, αλλά να είναι κι ένα ή περισσότερα ακόμα! Κι οι μαμάδες με τους μπαμπάδες να τα καμαρώνουν!

      Το ένστικτο πάντως, μέχρι στιγμής έχει αποδειχτεί αλάνθαστο! Λίγες φορές είναι έντονο κι έχω τολμήσει να κάνω πρόβλεψη, αλλά πάντα επιτυχώς. Όταν κάποια στιγμή βρεθούμε να ρωτήσεις τη γυναίκα μου που μερικές φορές τρομάζει με τις προβλέψεις μου…

  6. Επιτέλους διάβασα μετά από τόσα καταθλιπτικά ποστ και ένα που μου έφτιαξε το κέφι και μου έδωσε ελπίδα !
    Ν΄ασαι καλά και με όλο το νυν και μελλοντικό παιδομάνι που ανέφερες, να περνάτε μαζί τους όσο μπορείτε περισσότερο αυτές τις μέρες της ξενοιασιάς, γιατί τα τα παιδιά, όπως είναι και το φυσιολογικό, σύντομα μεγαλώνουν τα άτιμα και φεύγουν μακριά μας βρίσκοντας και αυτά όπως και μεις τον δρόμο τους στην ζωή.

    • Είπα να αλλάξω λίγο σκέψεις και να αποβάλλω όλο αυτό το μαύρο σύννεφο που έχει απλωθεί πάνω μας λόγω της κρίσης. Άλλωστε, εδώ στη Λαμία ο βουλευτής μας άρπαξε μερικές ψιλές και κάτι ληγμένα γιαούρτια, οπότε για λίγο έχουμε ξεσπάσει… 😉

  7. Ήμουν κι εγώ στη θέση της κουμπάρας σου ως το 2008, που τα κατάφερα (με λίγη βοήθεια από την ιατρική κοινότητα) και γιαυτό νομίζω ότι καταλαβαίνω και το ποστ και την κουμπάρα σου αλλά και σένα σαν αφηγητή…
    Το καλύτερο είναι όμως ότι και σ΄εμένα κάποιος φίλος μου είπε την πρωτοχρονιά του 2008 μια περίπου ίδια μαγική φράση «φέτος θα μείνεις έγκυος» (να ΄σαι πάντα καλά Διονύση)

    Καλή συνέχεια και να΄χεις πάντα καλές διαισθήσεις

    • Μαρία καλώς ήρθες στο ιστολόγιό μου.

      Εσύ, ως παιδοψυχολόγος που είσαι απ’ ότι είδα στο δικό σου ιστολόγιο, θα έχεις πολύ μεγαλύτερη εμπειρία, πέρα από την προσωπική σου, από ζευγάρια με παρόμοια προβλήματα. Νομίζω ότι η ανάγκη του ανθρώπου να αποκτήσει παιδιά, και ειδικότερα της γυναίκας, είναι όχι απλώς μεγάλη αλλά και σε ορισμένες περιπτώσεις ανυπέρβλητη. Και δυστυχώς, απ’ ότι διαπιστώνω, είναι αρκετά τα νεαρά ζευγάρια τα οποία αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους προβλήματα.

      Τέλος καλό όμως, όλα καλά. Χαίρομαι για το διάλογό μας και να είσαι σίγουρη ότι θα δεχτείς κι από μένα αρκετές ερωτήσεις και απορίες για θέματα της αρμοδιότητάς σου 😉

  8. Ωραία ανάρτηση, εύγε! Κράτησες το σασπένς και έχτισες δραματουργικά το θετικό επίλογο. Και πράγματι, μέσα σε μια χρονιά μπορούν να συμβούν TA ΠΑΝΤΑ!

    • Να είσαι καλά για τα καλά σου λόγια.

      Την καλημέρα μου.

    • vad
    • 5 Ιουλίου 2011

    Ετσι μπραβο,αυξάνεσθε και πληθύνεσθε και…κατακολυμπήσετε της …θαλάσσης:)
    Καλό καλοκαιρι…

    • Θα γίνουμε πολλοί και θα γεμίσουν οι παραλίες!!!

      Καλό καλοκαίρι και σε ‘σένα 😉

  9. Σ΄ευχαριστώ για το καλωσόρισμα
    Στη διάθεσή σου για ό,τι χρειαστείς (και μπορεί ν΄απαντηθεί διαδικτυακά βεβαίως-βεβαίως!)

    • Να είσαι καλά και σε ευχαριστώ εκ των προτέρων 😉

    • squarelogic
    • 6 Ιουλίου 2011

    Νομίζω οτι για πολλά ζευγάρια που ταλαιπωρούνται για να τεκνοποιήσουν,το «θέμα» τακτοποιείται-περιέργως-μόλις απωλέσουν τις ελπίδες τους,και μαζί,προφανώς,το Αγχος…
    Ωραία η περιγραφή,να χαίρεσαι τους γιούς…
    Εμείς,πάλι είμασταν απ τους «τυχερούς»,που πιάναμε παιδί και εξ αποστάσεως!!!
    Τετοια ευστοχία…

    • Πραγματικά, το άγχος παίζει μεγάλο ρόλο πιστεύω. Και δυστυχώς σ’ αυτές τις περιπτώσεις είναι δύσκολο να ξεπεραστεί.

      Όσο για την ευστοχία, το ίδιο είχαμε πάθει κι εμείς… Φαρμακείο 😉

  10. Εμένα μου είχε πει μια φίλη η οποία ήταν έγκυος ότι αν έρθει επίσκεψη εγκυμονούσα στο σπίτι σου και προσπαθείς για παιδί θα μείνεις έγκυος. Αυτό το έλεγαν τα παλιά χρόνια στο χωριό της οι γυναίκες. Αφού ήξερε ότι προσπαθούσαμε αλλά δεν καταφέρναμε τίποτα μια μέρα μου είπε θα έρθω εγώ επισκεψη στο σπίτι και θα δεις που θα μείνεις έγκυος και θα κάνεις κορίτσι. Πράγματι μετά από δυο μήνες αν θυμάμαι καλά έμεινα έγκυος και έκανα κορίτσι!!!

    • Βάσω, μπορεί όλες αυτές οι λαϊκές δοξασίες να ακούγονται ως αφελή παραμυθάκια για μικρά παιδιά, αλλά να λοιπόν που στην περίπτωσή σου επαληθεύτηκαν! Απ’ ότι είδα στο ιστολόγιό σου έχεις μια μικρή κορούλα η οποία πρέπει να είναι πολύ έξυπνη και πλημμυρισμένη αγάπη, αν κρίνω από τα λόγια της. 😉

      Καλώς ήρθες στο ιστολόγιό μου κι εύχομαι να τα λέμε συχνά από εδώ και μπρος.

  11. Έχω στο νου μου από μέρες να γράψω εδώ αλλά μόλις τώρα το κατάφερα.
    Μισοδιαβάζοντας για πρώτη φορά την ανάρτηση μου έδωσε τρυφεράδα και αγάπη.
    Όταν την διαβασα όλη πήρε και χρώμα θαλασσοροζουλί και πολύ το χάρηκα.
    Εύχομαι σήμερα Κυριακή να είναι όλα καλά για την κουμπάρα σου και να έχει όλου του κόσμου τις χαρές στην αγκαλιά της.
    Κι εσείς να χαίρεστε τα καλοκαίρια τους χειμώνες και την κάθε μέρα με υγεία και αγάπη γύρω σας.

    Φιλιά θαλασσένια στα μικρά.

    • Θαλασσένια, σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και τις ευχές. Τα μικρά αγγελούδια είναι πολύ καλά κι απ’ ότι φαίνεται θα γίνουν όμορφες και ψηλές κυρίες όταν μεγαλώσουν 😉

  1. 7 Ιουλίου 2011

Σχολιάστε

