Συνήγορος του Καταναλωτή (4η συνέχεια)…

…και τελευταία;

Έχω αναφερθεί στο Συνήγορο του Καταναλωτή και σε προηγούμενες αναρτήσεις μου. Εδώ, εδώ κι εδώ. Θυμίζω ότι πρόκειται για μια διαφορά που έχω με έναν καταστηματάρχη για ένα σετ κλειδιών για την πόρτα του σπιτιού μου τα οποία έσπασαν πριν καλά καλά προλάβω να τα χρησιμοποιήσω.

Μετά την ατελέσφορη προσπάθειά μου να διεκδικήσω ένα νέο σετ κλειδιών αφού τα προηγούμενα ήταν ελαττωματικά κι εφόσον ότι πωλείται έχει τουλάχιστον 12μηνη εγγύηση, στράφηκα στο Συνήγορο του Καταναλωτή. Κι ενώ στην αρχή ενθουσιάστηκα με την σοβαρότητα και την ταχύτητα με την οποία αντιμετωπίστηκε η περίπτωσή μου παρατήρησα ότι οι χρόνοι άρχισαν να μεγαλώνουν αδικαιολόγητα. Επιπλέον, παρά τις πολλές – πάρα πολλές προσπάθειές μου να επικοινωνήσω με την κυρία που είχε αναλάβει την υπόθεσή μου, αυτό στάθηκε αδύνατο. Στο τηλέφωνο μονίμως απαντούσε η γραμματέας η οποία δήλωνε άγνοια και ισχυριζόταν διαρκώς ότι η υπεύθυνη ήταν σε συσκέψεις, διαβουλεύσεις κλπ. Και παρά το γεγονός ότι κάθε φορά άφηνα το τηλέφωνό μου κι έπαιρνα την υπόσχεση της επικοινωνίας αυτή δεν έγινε ποτέ.

Πέρυσι λοιπόν τον Ιούλιο ξεκίνησα τις ενέργειές μου προς το Συνήγορο του Καταναλωτή. Μετά από δυο τρεις επαφές δια αλληλογραφίας και χωρίς να διαφυλάξουν ή έστω να με προειδοποιήσουν για ενδεχόμενες κακοτοπιές, συνεχίστηκε αδιάφορα η εξέλιξη της υπόθεσης. Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος, όταν λέω κακοτοπιές, εννοώ μια προσπάθεια που έγινε εκ μέρους του καταστηματάρχη να προσπαθήσει να μου πλασάρει αντίγραφα των κλειδιών και μάλιστα έχοντας τον όρο «με κάθε επιφύλαξη» στο έγγραφό του. Μετά τη σφοδρή αντίδρασή μου, ο Συνήγορος επανήρθε με ένα έγγραφό του στο οποίο ούτε λίγο ούτε πολύ θέτει την υπόθεση στο αρχείο μετά τη δήλωση του καταστηματάρχη ότι θα μου στείλει με κούριερ ένα νέο σετ κλειδιών. Προσέξτε τώρα το λεπτό σημείο: Θέτει στο αρχείο την υπόθεση χωρίς να έχω παραλάβει τα νέα κλειδιά, δηλαδή πριν επιτευχθεί ο σκοπός. Απλώς και μόνο με τη δήλωση του καταστηματάρχη. Η εν λόγο δήλωση έγινε στις 25/5/2011 κι έχει φτάσει μέσα Ιουνίου. Πιστεύω ότι μετά την ενέργεια αυτή του Συνηγόρου του Καταναλωτή, ο καταστηματάρχης δεν πρόκειται να μου στείλει τίποτα, διότι τώρα πια δεν έχει καμία υποχρέωση αφού η υπόθεση τέθηκε στο αρχείο. Και ο φοιτητής της νομικής αλλά και ο νεοπροσλαμβανόμενος υπάλληλος της πιο άσχετης υπηρεσίας γνωρίζει ότι εφόσον τεθεί κάτι στο αρχείο παύει πλέον να απασχολεί τη διοίκηση. Σαν να μην έχει ισχύ. Κατά τη γνώμη μου είναι ένα σοβαρό διοικητικό ατόπημα, το οποίο ενδεχομένως να είναι και πειθαρχικά κολάσιμο.

Το συμπέρασμα για μένα είναι ότι δυστυχώς οι θεσμοί παραπαίουν. Το ζητούμενο είναι η κατάληψη της θεσούλας στο δημόσιο κι από εκεί και πέρα ιδανικά, οράματα κι αξιοπρέπεια πάνε περίπατο. Δεν ξέρω αν θα κινηθώ ενάντια στη διαδικασία αυτή, αλλά και μόνο η ενέργεια τους με γέμισε θλίψη. Νιώθω ότι δεν μπορώ να προασπίσω τα συμφέροντά μου ούτε καν στοιχειωδώς. Σε πρώτη φάση θα προσπαθήσω να επικοινωνήσω τηλεφωνικά για ακόμα μια φορά με την υπεύθυνη που χειρίστηκε την υπόθεσή μου. Δε νομίζω ότι θα τα καταφέρω βεβαίως. Ενδεχομένως να προειδοποιήσω τη γραμματέα της ότι θα δημοσιοποιήσω το όνομά της καθώς και όλες τις ενέργειες που έχει κάνει, έτσι για να δω αν θα γίνει κάτι. Κι αν μου τη δώσει που λένε οι νεοέλληνες, μπορεί να πάρω ολόκληρη την αλληλογραφία και να τη στείλω στο Συνήγορο του Πολίτη… Να δω τι θα κάνουν κι εκείνοι!

Μετά φταίει ο πολίτης που έχει γεμίσει οργή και αγανάκτηση κύριε (κατ’ ευφημισμό) Συνήγορε του Καταναλωτή;

  1. Προφανώς θεωρούν ότι το αντικείμενο είναι ευτελούς αξίας και δεν αξίζει να ασχοληθούν άλλο με αυτό.
    Δεν καταλαβαίνουν ότι ακόμα και 1 ευρώ να κάνει κάποιο πράγμα δεν έχει σημασία η αξία του αλλά η εξαπάτηση του καταναλωτή.

    • Έχεις απόλυτο δίκιο. Δεν είναι η αξία του πράγματος, αλλά το γεγονός ότι υπήρξε αθέτηση των συμβατικών υποχρεώσεων του πωλητή, ο οποίος παραδέχτηκε εγγράφως ότι δεν δίνει εγγύηση στα προϊόντα που πουλάει κατά παράβαση του αστικού κώδικα, κι όμως η Αρχή δεν έκανε τίποτα γι’ αυτό παρά τη σαφή νομοθεσία. Και ενέπλεξε και την κατασκευάστρια εταιρεία η οποία, κατά δήλωσή του, δεν δίνει ούτε αυτή εγγύηση για τα προϊόντα της. Και πρόσεξε, μιλάμε για προϊόν αξίας 70€. Αλλά τι να πει κανείς; Τελικά μου φαίνεται ότι έχουν δίκιο όσοι λένε ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι αυτό που επιδιώκουν είναι η αποφυγή των ευθυνών και της δουλειάς κι εγώ τους υπερασπίζομαι κιόλας!

  2. Το να επιμένει κανείς μέχρι τα πράγματα να γίνουν σωστά, τελικά εξαρτάται μόνο από εμάς τους ίδιους και πόσες ώρες βάζουμε για να επιτύχουμε κάτι που θα έπρεπε να είχε γίνει σωστά από μόνο του ή από τις αρμόδιες υπηρεσίες και τους υπεύθυνους… Από την δική μου πείρα αυτό δεν γίνεται μόνο στην Ελλάδα, είναι το ίδιο παντού, και στην Αμερική. Απλά πρέπει να το πάρουμε απόφαση ότι αν ξέρουμε τι μας γίνεται, κάποιες 20-40 ώρες τον χρόνο θα πηγαίνουν για να διορθώνουμε λάθη ή παραλήψεις των άλλων.

    Είχα βάλει τέσσερεις λογαριασμούς Φυσικού Αερίου να πληρώνονται αυτόματα από την τράπεζα κάθε μήνα. Χωρίς λόγο, πριν πολλούς μήνες, τρεις από τους τέσσερεις σταματήσανε να πληρώνονται αυτόματα χωρίς να μου το πει κανείς. Όταν έστειλαν το τελικό γράμμα αποσύνδεσης μου το τηλεφώνησε ο διαχειριστής της πολυκατοικίας.

    Τηλεφώνησα από την Ιταλία στο Φυσικό Αέριο, και μου έδωσαν τραπεζικό λογαριασμό και κωδικούς να κάνω έμβασμα και τα 800 Ευρώ που ήταν εκκρεμή και στους τρεις λογαριασμούς. Μου είπαν μάλιστα ότι μου επέτρεπαν να τα πληρώσω έτσι επειδή είμαι καλός πελάτης, ιδιαίτερη μεταχείριση για μένα (;!;!;).

    Μετά από μια βδομάδα με διαβεβαίωσαν ότι τα χρήματα ελήφθησαν και όλοι οι λογαριασμοί είχαν Μηδέν οφειλή, και όλα ήταν εντάξει.

    Την επομένη μέρα αποσύνδεσαν ένα από τα τέσσερα ρολόγια και έκοψαν την παροχή Φυσικού Αερίου.

    • Είσαι πολύ τυχερός φίλε μου Δημήτρη που δε σου τις έκοψαν και τις τρεις παροχές και να σου ζητάνε μετά και τέλη επανασύνδεσης!

      Εδώ στο Ελλάντα όλα γίνονται. Αλλάζει ο Πρωθυπουργός την Κυβέρνηση το Σαββατοκύριακο και μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν επίσημα τα νέα υπουργεία αφού δεν έχουν εκδοθεί ακόμα τα απαραίτητα προεδρικά διατάγματα. Και μετά θέλουμε να ξεπληρώσουμε και το χρέος…

  3. Dustuxws gia mas auth einai h Ellada. Poso mporei kapoios na palevei gia to dikio tou?
    sto telos ta parataei.
    Nomizw den agapas ta xazogreeklish -oute egw- alla edw pou eimai den ginetai alliws.
    kai na pw mia alhthia, arxizw na agapw tous germanous.

    • Η αλήθεια Thalassenia είναι ότι δυστυχώς οι θεσμοί στην πλειοψηφία τους παραπαίουν σ’ αυτή τη χώρα. Ίσως όμως φταίμε κι εμείς που δεν επιμένουμε. Διότι αν με τη δική μας στάση δείξουμε ότι θέλουμε τα πράγματα να γίνουν έτσι όπως πραγματικά έπρεπε να είναι ενδεχομένως και να άλλαζε κάτι.

      Τα greeklish τα αποφεύγω διότι νομίζω ότι είναι η προσωποποίηση της ασχήμιας. Αλλά αν δε γίνεται αλλιώς, δεν πειράζει.

      Και μιας και αγαπάς τους Γερμανούς, να μην ξεχάσεις να δώσεις τα φιλιά μου στη φράου Μέρκελ! Αν ήταν γραφή η εν λόγω κυρία θα ήταν σίγουρα greeklish!

Σχολιάστε

