Κυριακή.

Πρωί πρωί σήμερα δεν ήθελα να σηκωθώ από το κρεβάτι. Αντί αυτού, πήρα τα δυο μου αγόρια και χουζουρέψαμε αρκετή ώρα. Το τι γέλια και τι παιχνίδια μου κάνανε είναι απερίγραπτο.

Μετά κατέβηκα στον κήπο του πατέρα μου απέναντι κι έκανα μια μικρή επιδρομή. Μάζεψα αμπελόφυλλα, η κυρά Γεωργία σήμερα ήθελε να φτιάξει σαρμαδάκια. Είχε σηκωθεί από νωρίς και ζύμωσε ψωμί.

Ζεστό ζεστό όπως ήταν δεν μπόρεσα να κρατηθώ. Μια φέτα αχνιστή, με λάδι και ρίγανη, συνοδεία με τυρί κι ένα κρεμμύδι.

Ζεστή φέτα με τυρί και κρεμμύδι! (c) Τελευταίος

Αλλά επειδή ακολούθησε κι άλλη φέτα, βγάλε και το μερίδιο για τους δικούς μου, ένεκα δε και της πρωινής επιδρομής (έχουμε και λίγο φιλότιμο!), πάει το ένα το καρβέλι!

Φρέσκο ψωμί. (c) Τελευταίος

Μετά βγήκαν και τα σαρμαδάκια. Γέμισαν οι αισθήσεις μου χρώματα, μυρωδιές κι αρώματα. Η μύτη μου έσυρε πρώτη το χορό!!! (Άντε να κάνεις δίαιτα με γυναίκα που έχει ISO στη μαγειρική!!!)

Σαρμαδάκια. (c) Τελευταίος

Καλή Κυριακή σε όλους εύχομαι…

          … και καλή όρεξη βεβαίως!!!

Υ.Γ. Πάω να πιάσω και λίγο κρασί για το μεσημέρι…

  1. η κυρα Γεωργια ειναι η μανουλα;)

    εγω παλι, ζηλευω αυτη την ευχαριστηση που εβρισκαν οι παλιοι, σ αυτα τα μικρα.. μικρα πραγματακια, μα τοσο μεγαλα συγχρονως..
    προσωπικα εκνευριζομαι και μονο που καθε εικοσιτεσερις ωρες ερχεται μεσημερι..

    ζηλεψα και το ψωμι με το τυρι, αλλα κρεμυδι δε μπορω να σε φανταστω να τρως
    με τιποτα
    στ ορκιζομαι!

    • Η κυρά Γεωργία είναι η σύζυγος. Αισθητικός στο επάγγελμα, αλλά μαγείρισσα από τις λίγες! Αυτό που λένε ότι στη ζωή ο καθένας παίρνει ότι αξίζει το πιστεύω Στέλλα. Εγώ είμαι άνθρωπος ολιγαρκής, δεν έχω καθόλου απαιτήσεις. Το μόνο πράγμα που μου αρέσει και θέλω να το απολαμβάνω κάθε μέρα είναι το καλό φαγητό και σ’ αυτό πέτυχα διάνα! Πρέπει να είμαι καλός άνθρωπος!

      Αυτή η ευχαρίστηση στα μικρά, καθημερινά κι ενίοτε ασήμαντα πράγματα, είναι τα συστατικά στοιχεία της ευτυχίας κατά τη γνώμη μου. Κι όσο κι αν ψάξει κανείς αλλού, δε νομίζω να τη βρει.

      Όσο για το κρεμμύδι, δίνει τη γλύκα σ’ όλα τα υπόλοιπα… 😉
      Φαντάσου το και με λίγο γλυκό κρασί…

  2. Μερακλίδικα πράματα,καλή όρεξη:)

    • Μερακλίδικα δε λες τίποτα Vad. Γέμισε ο τόπος μυρωδιές και γεύσεις!

      Έχω κι ένα ρυγχόσπερμα (Rhynchospermum jasminoides) το οποίο έχει ανθίσει απ έξω και συμπληρώνει την παλέτα των αισθήσεων καταπληκτικά. Με έχει πιάσει και το κρασάκι, πέρασε κι ώρα, πάω να υποβάλω τα σέβη μου στο μαξιλάρι που με περιμένει υπομονετικά…

  3. Υπέροχο να μπορείς να απολαμβάνεις με όλες σου τις αισθήσεις την ενέργεια του φαγητού. Και είμαι σίγουρη ότι θα ‘ναι παντανόστιμα (ψωμί και σαρμαδάκια) γιατί πέραν αλατιού, πιπεριού και υπολοίπων θα έχει προσθέσει και μπόλικη αγάπη.
    Καλή απόλαυση. Οι Κυριακές είναι πανέμορφες όταν μπορούμε και τις χαιρόμαστε.

    • Χρωματιστή μου, νομίζω ότι έχω γεννηθεί για να απολαμβάνω το φαγητό! Όλοι οι άνθρωποι έχουν κάποια αδυναμία, η δικιά μου είναι το καλό φαγητό, με την ιδέα και μόνο μιας ξεχωριστής γεύσης, ενός δυνατού αρώματος, μιας υφής που θα πλημμυρίσει τον ουρανίσκο μου, είμαι ικανός να κάνω και τη μεγαλύτερη παραχώρηση!!!

      Καλή Κυριακή και σε ‘σένα 😉

  4. αα αγαπητε μου τελευταιε κι εγω το απολαμβανω το φαγητο.. αλλα οχι οταν το μαγειρευω εγω ;)))
    θελει χρονο, θελει προγραμματισμο, θελει να εισαι ΕΚΕΙ, θελει να το αγαπας

    μπραβο σου που εχεις αυτο που παντα ζητουσες..
    εχεις δικιο στο οτι οτι εισαι παιρνεις.. εγω ας πουμε ζητουσα επικοινωνια και κατανοηση.. εε αυτα τα εχω με το παραπανω

    αλλα η ζωη δεν ειναι μοναχα αυτα ε;

    • Στέλλα, πρώτα απ’ όλα, νομίζω ότι η ζωή μπορεί και να είναι ακριβώς αυτό. Μπορεί βέβαια και όχι, εξαρτάται από τους στόχους του καθενός. Σε κάθε περίπτωση πάντως, ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής είναι αυτό που πραγματικά θέλουμε, αυτό που μας αρέσει.

      Όσο για την παρασκευή του φαγητού, νομίζω ότι είναι μια διαδικασία την οποία ή την αγαπάς πραγματικά και την κάνεις επειδή σου αρέσει ή αλλιώς γίνεται αγγαρεία και καλύτερα να μην μπλέκεσαι… 😉

    • Caesar
    • 29 Μαΐου 2011

    Αισθητικό και το αποτέλεσμα του μαγειρέματος;)

    • Καρυάτιδα Ακροπολίδου
    • 29 Μαΐου 2011

    Tα σαρμαδάκια σας τα κάνετε με κιμά ή τ’αφήνετε ορφανά? Εμείς εδώ τα λέμε ντολμαδάκια…

    Υπάρχουν ακόμα νοικοκυρές που ζυμώνουν ψωμί?
    Αθάνατη ελληνική επαρχία! Εσείς ποτέ δεν θα πεινάσετε…αλλοίμονο απ’εμάς τις άχρηστες!

    • Τα σαρμαδάκια μπορούν να γίνουν είτε με κιμά, είτε χωρίς, τα γιαλαντζί. Ντολμαδάκια λέμε αυτά που γίνονται όχι με αμπελόφυλλα αλλά με λάχανο, τα οποία συνήθως και αβγοκόβονται.

      Πάντως Καρυάτιδα, δε νομίζω ότι υπάρχει καλύτερο πράγμα από το ζεστό φρεσκοζυμωμένο ψωμί. Αξίζει τον κόπο να το δοκιμάσεις… 😉

  5. Μας ξεμυάλισες δευτεριάτικα!

    • Το καλό φαγητό πράγματι «ξεμυαλίζει» newagemama, χα, χα, χα… 😉

  6. Ανήκω κι εγώ στο κλαμπ των ανδρών που έχουν παντρευτεί καλές μαγείρισσες. Κώστα, είμαστε πολύ τυχεροί, δεν ξέρω αν συνέβη επειδή το αξίζουμε, πίστεψέ με, έχω αρκετούς γνωστούς και φίλους που αν και το άξιζαν δεν παντρεύτηκαν όχι μόνο καλή μαγείρισσα, μα ούτε καλή σύντροφο, το ίδιο συμβαίνει βέβαια και με πολλές γυναίκες που το άξιζαν, αν δεν το κατάλαβες, σου προτείνω τώρα θέμα για μια πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση.
    ΥΓ1: Η φωτογραφία με τα ντολμαδάκια είναι αριστούργημα! Πιστεύω πως αξίζει μια θέση δίπλα στις άλλες καταπληκτικές σου φωτογραφίες με πιο σοβαρά θέματα.
    ΥΓ2: Επειδή μία από τις σπεσιαλιτέ της γυναίκας μου είναι και τα ντολμαδάκια να πω πως το μυστικό της επιτυχίας βρίσκεται φυσικά στο καλό αμπελόφυλλο. Εσείς έχετε τον κήπο του πατέρα σου, εμείς που δεν έχουμε κήπο, επιλέγουμε σταθερά αμπελόφυλλα από μια συγκεκριμένη βιοτεχνία που διαθέτει την ίδια πάντα σταθερή ποιότητα.

    • Θωμά, τα θερμά μου συγχαρητήρια. Τη γυναίκα και τα μάτια σου!!!

      Ξέρεις τι μεγάλο πράγμα είναι να γυρίζεις στο σπίτι από τη δουλειά και να ξέρεις ότι σε περιμένει εκλεκτό φαγητό; Ότι κι αν είναι αυτό, από φακές και φασολάδα μέχρι ντολμαδάκια κι άλλα πιο περίεργα…

      Δυστυχώς, οι φωτογραφίες δεν μπορούν να αποδώσουν το πλήρες συναίσθημα, μυρωδιές κλπ…!!!

  7. Αν και το είδα σήμερα, μου τρέχουν ακόμα τα σάλια.

    Καλώς σε βρήκα.

    • Καλώς ήρθες κι ελπίζω να τα λέμε συχνά.

      Θα περάσω σύντομα κι από το δικό σου ιστολόγιο, μια σύντομη περιήγηση που έκανα μοιάζει αρκετά ενδιαφέρον. 🙂

  8. Μερσί.

  9. Χμμμ… μου είχε ξεφύγει το γευστικότατο αυτό άρθρο! Το ψωμί φαίνεται λαχταριστό, και η γνώμη αυτή έρχεται από έναν που δεν είναι ξένος στο ζύμωμα. Ένα από τα δικά μου ψωμιά, εκτός από γάλα και αλάτι και μέλι περιέχει και αγνό λαδάκι και γλυκάνισο και φυσικά σουσάμι από πάνω! Έχω και μια έκδοση που περιλαμβάνει γιαούρτι Ιταλικό στη ζύμη! Δική μου έμπνευση!

    Η μεγάλη ερώτηση όμως έχει μπει σε τροχιά γύρω από αυτό το λαχταριστό ταψί σαρμαδάκια! Ιδίως επειδή, αν και οπτικά μοιάζουν να έχουν κάποια συγγένεια με ντολμαδάκια, δεν έχω ιδέα τι είναι!!!

    • Όλα πολύ ωραία, αλλά αυτό το γλυκάνισο το αποφεύγω όπως ο διάολος το λιβάνι. Δε μου αρέσει καθόλου!!! Αλλά και γιαούρτι στη ζύμη; Περίεργο μου ακούγεται… Ίσως πρέπει να μιλήσεις με τη γυναίκα μου…

      Τα σαρμαδάκια δεν είναι σε ταψί αλλά σε χύτρα απλώς είναι κοντή. Δε θέλω να κάνω διαφήμιση, αλλά είναι η μικρή χύτρα από το Quattro της Fissler. Πολύ βολική! Συγγένεια με τα ντολμαδάκια έχουν και μάλιστα μεγάλη. Απλώς αντί για λάχανο έχουν αμπελόφυλλα. Τώρα αν υπάρχει κι άλλη διαφορά, θα σε παραπέμψω για ακόμα μια φορά στη γυναίκα μου για περισσότερες λεπτομέρειες. Έχει ιδιαίτερο ταλέντο στη μαγειρική, σπάνια το συναντάς. Λατρεύει να μαγειρεύει και καμιά φορά όταν την παρατηρώ έχω την αίσθηση ότι το πάθος της είναι τεράστιο, λες και είναι καλλιτέχνης! Κι επειδή κι εσύ είσαι σπεσιαλίστας ίσως πρέπει να ανταλλάξετε συνταγές!

  10. Μμμ…το αγαπημενο μου φαγητο!
    θελει υπομονη και τεχνη, οπως ολα τα αγαπημενα πραματακια!

    • Έτσι είναι, όλα τα αγαπημένα πράγματα θέλουν υπομονή, τέχνη και μεράκι!

      Την καλημέρα μου.

  11. Δεν είναι ώρα τώρα μεσημεριάτικα που έπιασα κι εγώ να διαβάσω το κείμενό σου!… Όμως πρέπει να παραδεχθώ ότι έχεις τον τρόπο να περνάς όμορφα συναισθήματα στους αναγνώστες! Ωραια όλα και με τις φωτο ζωνταεύουν! Καλή συνέχεια!

    • Να είσαι καλά Βασίλη!
      😉

  1. 14 Ιουνίου 2011
  2. 23 Ιουνίου 2011

Σχολιάστε

