Το λάθος.

Ή πως 25 χιλιοστά ξύλο είναι ικανά να κάνουν το μυαλό να φέρει πολλές στροφές.

Είχαμε αποφασίσει με τη σύζυγό μου να φτιάξουμε μια μικρή βιβλιοθήκη για το δωμάτιο του μεγάλου μας γιού. Όταν τον αποκαλώ μεγάλο μου έρχονται τα γέλια διότι είναι μόλις 4,5 χρονών. Κάναμε λοιπόν σχέδια, για να ακριβολογώ εκείνη έκανε σχέδια και με παρακαλούσε να βγάλω τα μέτρα για να την φτιάξω. Εγώ από τη μεριά μου προσπαθούσα να το αποφύγω διότι είχα και έχω πολλά στο μυαλό μου και το τελευταίο που ήθελα ήταν να φτιάξω τη βιβλιοθήκη. Κάποια στιγμή κι αφού δεν μπορούσα πλέον να “στρίψω δια του αρραβώνος” έφτασε η στιγμή. Καταλήξαμε σε σχέδιο, αλλά πάλι εγώ σκεφτόμουνα άλλα πράγματα και δεν ήμουν συγκεντρωμένος. Μετά από αφόρητη πίεση και παρά την αντίδρασή μου πήρα χαρτί και μολύβι κι άρχισα να βγάζω τα μέτρα. Το έκανα παρά την προειδοποίησή μου ότι όταν δεν είμαι συγκεντρωμένος μπορεί να κάνω λάθος. Είναι μπελαλίδικη διαδικασία και απαιτεί μεγάλη προσοχή. Το παραμικρό λάθος μπορεί να καταστήσει δυσχερή έως αδύνατη την κατασκευή.

Η παραγγελία για τα ξύλα δόθηκε την Τρίτη. Το Σάββατο ήταν έτοιμα και τα έφερα στο σπίτι. Από νωρίς το πρωί άρχισα τη συναρμολόγηση. Όταν έφτιαξα το πρώτο κομμάτι, σύμφωνα με το σχέδιο, διαπίστωσα πως είχα κάνει λάθος στα μέτρα. Δεν είχα υπολογίσει ένα κομμάτι 25 χιλιοστών και από εκεί και πέρα ήταν αδύνατο να βγει το σχέδιο έτσι όπως το είχαμε αποφασίσει. Η σχετική γκρίνια δεν άργησε να έρθει αλλά και η δικιά μου απογοήτευση με γέμισε θυμό. Έκατσα για λίγο να ηρεμήσω κι άρχισα να σκέφτομαι πως θα μπορούσα να φτιάξω τη βιβλιοθήκη με τα κομμάτια που είχα χωρίς απώλειες. Άρχισα να τροποποιώ το σχέδιο. Η φαντασία μου άρχισε να δουλεύει πυρετωδώς. Η σύζυγος στην αρχή δύσπιστη, μετά πιο συγκαταβατική, άρχισε να συμμετέχει.

Στις 6 το απόγευμα, νηστικός και πιασμένος (άρχισα να γερνάω;), με το δεξί μου χέρι να πονά εξαιτίας ενός προβλήματος, καμάρωσα τη βιβλιοθήκη. Ο γιός μου κατέφτασε όλο αγωνία και χαρά για να δει το νέο του απόκτημα. Μπήκε στο δωμάτιο και έμεινε έκθαμβος. Μπαμπά την έκανες υπέροχη, είπε και γύρισε προς τη μητέρα του. Μαμά, πάμε να φέρουμε τα παιχνίδια μου να τη γεμίσουμε είπε. Πριν προλάβω να την τελειοποιήσω είχε γεμίσει ζωή. Αυτός, ο μικρότερος αδερφός του και ο ξάδερφός του δεν ξεκολλούσαν από εκεί. Έφαγα κι έκανα ένα μπάνιο. Άκουγα τις χαρούμενες φωνές τους μέχρι αργά. Παρά το λάθος, το πρώτο μου λάθος ομολογώ, έγινε πολύ καλή. Το αρχικό σχέδιο δεν ήταν τόσο καλό…

Ιδού το αποτέλεσμα, αν και η φωτογραφία το αδικεί, όχι 100% έτοιμο. Χρειάζεται λίγη δουλειά ακόμα και κάποιες προσθήκες.

(c) Τελευταίος

 

Πληροφοριακά αναφέρω ότι κόστισε 150€. Δέχομαι παραγγελίες…

 

    • Kariatida62
    • 19 Ιανουαρίου 2011

    ….Και χρυσοχέρης!!!
    Εσύ δεν πρόκειται να πεινάσεις ποτέ….
    Εύγε και απο μένα για την κατασκευή!
    Καλημέρα

    • Καρυάτιδα, κάποτε έβγαζα μεροκάματο από τις ξυλουργικές εργασίες. Τώρα ασχολούμαι λιγότερο γιατί ένα πρόβλημα στο χέρι μου δεν μου επιτρέπει τις πολύ βαριές εργασίες.

  1. Υπέροχη. Επεκτάσεις χώρου μπορείς να κάνεις; Εγώ μπορώ να κάνω από βιβλιοθήκες μέχρι ντουλάπες, αλλά δεν έχω τα απαραίτητα τετραγωνικά για να τα τοποθετήσω…

    • Δείμε να συνεταιριστούμε… Φτιάχνουμε τα πάντα, βιβλιοθήκες, ντουλάπες, κουζίνες και έπιπλα. Όσο για τα τετραγωνικά μην ανησυχείς. Πέτα τα παλιά και βάλε καινούρια έπιπλα… 😉

      • Έξυπνε… Δε θέλω καινούρια έπιπλα, απλά. Θέλω επιπλέον έπιπλα. Μέχρι τώρα το παιδικό ήταν για ένα παιδί. Από το Μάη πρέπει να είναι για δύο παιδιά…

  2. Ρε Δείμο, πρώτα φτιάχνουμε το δωμάτιο και μετά το παιδί 😉
    Λοιπόν, θα βγάλουμε σχέδια για διπλό κρεβάτι, πάνω κάτω άμα δεν έχεις χώρο. Λύσεις πάντα υπάρχουν, μην απογοητεύεσαι. Στείλε μου τα μέτρα κι ένα σκαρίφημα του δωματίου και θα βρούμε λύση.

  3. δημιουργικο ατομο.. εξυπνο ατομο, ενδιαφερον ατομο..

    χεχεχε
    βιβλιοθηκη δεν εχω φτιαξει ποτε, αλλα μικροτερα πραγματα πολλα 😉 πααααρα πολλα και εβγαλα και χρηματα απο αυτα 😉

    *πες του δειμου.. το δευτερο παιδι θελει καινουργιο, μεγαλυτερο σπιτι.. πληρωνονται τα ομορφα τι νομιζει;;;)))

    *μπραβο σου ειπα;

    • Εμ, τι νόμισε ο Δείμος, έτσι είναι το δεύτερο παιδί; Μου έλεγαν όταν είχα κι εγώ ένα παιδί ότι ένα ίσον κανένα. Το διαπίστωσα μόλις έπιασα αγκαλιά το δεύτερο. Αλλά άστον να ονειρεύεται λίγο ακόμα…

      Λοιπόν, αφού πιάνει το χέρι σου, άμα θες να σου πω μερικά μυστικά για να φτιάχνεις ότι θες. Βέβαια κι εγώ αυτοδίδακτος είμαι, αλλά έχω μεγάλη εμπειρία τώρα πια. 😉

    • vad
    • 19 Ιανουαρίου 2011

    Λαμπρά,το καλοκαιρι θα σε φωνάξω,αλλά να το ξερεις,
    εχω συνηθισει στ’αραβικά παζάρια και θα την παζαρέψω χοντρά την τιμή:)
    Σκόντο δε θα κάνω στο…τσιπουρο,τα μαστορέματα θέλουν το τσιπουράκι τους:))

    • Vad, για τη δουλειά θα το παζαρέψουμε, για το τσίπουρο όχι. Είμαι λάτρης του συγκεκριμένου ποτού, χωρίς βέβαια να πίνω πολύ. Έχω ολόκληρη συλλογή και ανάλογα τα κέφια διαλέγω 😉

  4. Γι’ αυτό λέω εγώ ότι σε πολλά τα καταφέρνετε και δείτε το αλλιώς το θέμα. Ξέρετε εσείς.. 🙂

    Μπράβο σας. Μια χαρά στρίψατε ..διά του αρραβώνος και εκμεταλλευτήκατε το λάθος. Μακάρι να σκεφτόμασταν όλοι έτσι και στις μεγαλύτερες δυσκολίες της ζωής και να προχωρούσαμε παρακάτω, ψάχνοντας νέες λύσεις αντί να αποχαιρετάμε αιωνίως την Αλεξάνδρεια που χάσαμε (για να θυμηθώ και τον Καβάφη), μένοντας στάσιμοι και θυμωμένοι στο ίδιο σημείο. .

    Καλή σας μέρα και να τα χαίρεστε τα πιτσιρίκια!

    • Ήταν το πρώτο λάθος που έχω κάνει όσον αφορά στην κατασκευή επίπλων. Το καλό ήταν ότι κατάφερα να τιθασεύσω το θυμό μου, ο οποίος οφείλω να ομολογήσω ξεχείλιζε από μέσα μου κάποια στιγμή, και να ηρεμήσω σκεπτόμενος την αλλαγή του σχεδίου. Τελικά βγήκε κάτι καλό, ως βιβλιοθήκη αλλά και ως μια διδακτική εμπειρία. Όπως λέει και η roundel πιο κάτω, με ότι έχουμε πορευόμαστε…

  5. Έτσι, ε; Με βρήκατε μικρό μικρό και με δουλεύετε…

    • Δείμο με το καλό να έρθει το νέο μέλος της οικογένειας. Η αλήθεια είναι ότι είναι οι δυσκολίες με τον ερχομό του θα αυξηθούν εκθετικά και όχι αριθμητικά. Αλλά και οι χαρές που θα έχεις θα αυξηθούν με την ίδια αναλογία. Δε μου λες, έχετε δει τι είναι; Παιδί ή κορίτσ’ π’ λεν και στα μέρη μ’;

  6. Πατερούλη, υπήρχε περίπτωση να μη βρεις λύση? Και μόνο η λαχτάρα του γιου (και η επιμονή της συζύγου φυσικά) δεν σου άφηναν περιθώρια, ακόμα κι αν είχες παραγγείλει σίδερα όχι ξύλα! Congrass, και σ΄ ανώτερα!

    • Αχ, αυτή η λαχτάρα του μικρού ήταν που με παρακίνησε να συνεχίσω και να μην τα παρατήσω. Περίμενε πως και πως για να βάλει τα παιχνίδια του πάνω και να φέρει τα ξαδέρφια και τους φίλους τους για να καμαρώσει. Ακόμα εκεί είναι κολλημένος και παίζει με τις ώρες…

  7. Με ότι έχουμε πορευόμαστε συνήθως, έστω και αν αυτό είναι τα λάθη μας…
    Είδες τελικά ότι ένα λάθος έχει τη δύναμη να αλλάξει όλο το αρχικό σχέδιο και να δημιουργήσει ένα νέο πολύ καλύτερο…

    Μπράβο για την εφευρετικότητα σου και το δημιουργικό σου μυαλό:)

    Κλημέρες…

    • Roundel καλώς ήρθες στην παρέα μας. Πραγματικά πορευόμαστε με ότι έχουμε και αυτό το λάθος αποδείχτηκε πολύ διδακτικό και δημιουργικό.

      Πολύ ωραίες οι φωτογραφίες σου στο flickr.

      Την καλησπέρα μου… 🙂

  8. Υπέροχο! Το παιδί πρέπει να είναι πολύ υπερήφανο για τον μπαμπά του και τη μαμά του! Και το σχέδιο είναι μοναδικό συμμετρικό αλλά με προσωπικότητα που απορρίπτει την συμμετρία! Τα δύο «Γ» που δημιουργούνται αγκαλιάζοντας το ένα το άλλο δίνουν την δυναμική που επιτρέπει στα δύο αριστερά ράφια να σκαρφαλώσουν στα τρία που είναι δεξιά! Αδύνατο να φανταστώ από που λείπανε τα 25 χιλ., ή πως ήταν το αρχικό σχέδιο!

    • Το σχέδιο δεν είναι συμμετρικό, τουλάχιστον στα εξωτερικά του στοιχεία γιατί δεν ήθελα να είναι, όπως πολύ σωστά το παρατήρησες. Από την αριστερή μεριά όπως το κοιτάς είναι η είσοδος στο δωμάτιο και δεν ήθελα να είναι ψηλό και κλειστό, να μοιάζει με ντουλάπα. Γι’ αυτό είναι πιο κοντό και ανοιχτό στο πάνω μέρος του.
      Τα 25 χιλιοστά που μου έβγαλαν λάθος όλο το προηγούμενο σχέδιο είναι το «καπάκι» στο κεντρικό μέρος, αυτό που έχει τα μεταλλικά ποδαράκια. Η κατασκευή στο συγκεκριμένο κομμάτι είναι με μελαμίνη 18 χιλιοστών και για να δέσει με το υπόλοιπο έπρεπε να μπει αυτό το καπάκι με τα 25 χιλιοστά. Αυτό λοιπόν το πέρασα στο «ντούκου» και δεν το έλαβα υπόψη όταν υπολόγιζα το πάνω μέρος της κατασκευής. Και απλώς δεν γινόταν να κατασκευαστεί το προηγούμενο σχέδιο. Τόσο απλά. Τελικά βγήκε αυτό το σχέδιο που, για να σου πω την αλήθεια, μου αρέσει περισσότερο από το αρχικό. Τουλάχιστον στον μικρό άρεσε πολύ…



  9. η επόμενη κατασκευή!
    διότι, πρέπει να θυμόμαστε ότι και το «κάθομαι» είναι και αυτό ένα ρήμα!
    ο Ρίτβελντ την έφτιαξε το 1917!
    μία από τις λειτουργίες των καρεκλών του Ρίτβελντ, με τα σκληρά καθίσματα και τις σκληρές πλάτες τους, είναι να εστιάσει στις αισθήσεις μας, με σκοπό να μας καταστήσει άγρυπνους και σε εγρήγορση…
    αν την φτιάξεις, θα σαι καθήμενος φυσικά και διανοητικά τονωμένος!
    σκέψου πόσες βιβλιοθήκες θα κάνεις χωρίς λάθος!

    • Φοβερή καρέκλα. Με την πρώτη ευκαιρία θα κάτσω να την φτιάξω. Βέβαια, θα βάλω και κανα μαξιλάρι γιατί αλλιώς δεν μπορεί να καθίσει κανένας…

      Και βεβαίως χωρίς το μαξιλάρι όταν βγάζω μέτρα… χα, χα, χα… 😉

  10. Πιστεύω ότι η δημιουργία είναι μια από τις μεγαλύτερες ικανότητες του ανθρώπου, κάτι που φυσικά συνέβαλε και στην εξέλιξή μας ώς είδος!
    Πολύ το προχώρησα έ:)

    • Να είσαι καλά που με καταστάσεις στους ανθρώπους που συνέβαλαν στην εξέλιξη του ανθρώπου… 😉 Χαριτολογώ βεβαίως…
      Σίγουρα η δημιουργία είναι μια από τις ικανότητες του ανθρώπου και νομίζω ότι πράγματι χωρίς αυτή δε θα είχε εξελιχθεί το είδος μας. Ίσως και εξαιτίας της δημιουργικότητάς του φτάσαμε εδώ που είμαστε σήμερα…

  11. εσυ εισαι στην αρχη της δημιουργιας ενος ΙΚΕΑ!

    • Τι να κάνουμε zouri, δεν είμαστε όλοι υπουργοί (χα, χα, χα…).
      Πάντως σαν ιδέα δεν είναι άσχημη, ένα μαγαζί με έπιπλα…:)

      Καλημέρα.

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

