Ελευθερία.

Image: Tina Phillips / FreeDigitalPhotos.net

Τις ημέρες της πρωτοχρονιάς βρέθηκα μακριά από το σπίτι, ταξιδάκι με την οικογένειά μου. Άφησα όλα όσα με απασχολούσαν πίσω και απλώς χάθηκα μέσα στην ηρεμία. Αποφάσισα να μην ασχοληθώ με τίποτα από τα καθημερινά αλλά και με το διαδίκτυο, νομίζω μια μικρή αποτοξίνωση μόνο καλό θα έκανε. Έτσι ο υπολογιστής έμεινε πίσω να μας περιμένει. Ξέχασα όμως το κινητό τηλέφωνο που κάθε τρεις και λίγο με ειδοποιούσε για νέα μηνύματα. Στην αρχή το άφησα, θεώρησα ότι η ενόχληση θα ήταν μικρή. Όμως διαπίστωσα ότι κάθε φορά που ο ήχος που ειδοποιούσε για νέα μηνύματα, πεταγόμουν πάνω και πήγαινα να δω τι νέο είχε καταφθάσει. Κάποια στιγμή ένιωσα ότι είμαι δέσμιος της τεχνολογίας, άσε που απλώς δεν ήθελα να ασχοληθώ με τίποτα, να αφήσω το μυαλό μου να αδειάσει, κι έτσι χαϊδεύοντας την οθόνη του απενεργοποίησα τη δυνατότητα ελέγχου των μηνυμάτων. Το τηλέφωνο παρέμενε σιωπηλό, σαν να του είχα στερήσει αυτό το οποίο είχε προγραμματιστεί να κάνει για να με εξυπηρετεί. Την πρωτοχρονιά, πήγα ένα βήμα παραπέρα. Το πήρα στα χέρια μου και μόλις αντάλλαξα ευχές με όλους εκείνους τους ανθρώπους που ήθελα, το απενεργοποίησα και το ακούμπησα στην άκρη.

Ένιωσα πραγματικά ότι έκανα μια επανάσταση. Σα να έκοψα τον ομφάλιο λώρο που με συνέδεε με τον υπόλοιπο κόσμο. Ελεύθερος. Έτσι ένιωσα. Στην αρχή υπήρχε το αίσθημα της εξάρτησης. Κι αν κάποιος προσπαθεί να με βρει; Κι αν είναι κάτι επείγον; Μπήκα στον πειρασμό να το θέσω ξανά σε λειτουργία. Τελικά το παράτησα, ότι κι αν είναι θα με βρουν από την Τρίτη, σκέφτηκα. Όταν έβγαινα να πάω βόλτα, σαν τον εθισμένο, έκανα κινήσεις σχεδόν ασυναίσθητες, να δω αν είναι το κινητό στην τσέπη. Όταν έμπαινα στο αυτοκίνητο, προσπαθούσα να το βγάλω από την τσέπη και να το ακουμπήσω στη θήκη του. Όταν πάλι γύριζα απ’ έξω έκανα να το βγάλω από την τσέπη για να το αφήσω στη θέση του. Ο εγκέφαλος ενεργούσε σύμφωνα με τις επιταγές της συνήθειας. Αντιστάθηκα στον πειρασμό όμως και το άφησα απενεργοποιημένο να κάθεται σιωπηλό και σκοτεινό. Ήξερα ότι εκείνο είχε το πάνω χέρι και ότι σε δυο τρεις μέρες πάλι αυτό θα έδινε τις διαταγές. Αλλά τις λίγες μέρες των διακοπών θα με άφηνε ήσυχο. Το αίσθημα της ελευθερίας ήταν υπέροχο. Νομίζω ότι σε κάθε ευκαιρία από δω και μπρος θα το επαναλαμβάνω. Είναι ωραία να μην ξέρει κανείς που είσαι…

Υ.Γ. Μόλις το ενεργοποίησα το ρημάδι γέμισα από ειδοποιήσεις. Με εκδικήθηκε με το χειρότερο τρόπο.  Ίσως πρέπει να φτιάξω ένα προγραμματάκι για να διαγράφει τα πάντα όταν θέλω να είμαι έτσι ελεύθερος. Να θεωρεί όλα αυτά τα μηνύματα ως ληγμένα προϊόντα και να τα πετάει στο καλάθι. Αλλά αν είναι τίποτα σημαντικό;

 

  1. Το έχω κάνει πολλές φορές. Φέτος δεν μπόρεσα, αλλά μέχρι το Πάσχα το έκανα τακτικά. Πραγματικά ηρεμούσα, χαλάρωνα, ξεχνιόμουν. Διάβαζα, μιλούσα με τη γυναίκα μου ή έπαιζα με την κόρη μου, αλλά το μυαλό μου δεν ήταν στο κινητό και τον πιθανό χτύπο του.

    • Χρειάζεται αραιά και που νομίζω. Αποτοξίνωση…

  2. Σωστός! Εγώ πάλι αφήνς ΚΑΙ τα κινητά στο σπίτι όταν φεύγουμε να πάμε κάπου να περπατήσουμε ή επίσκεψη, ή, παίρνω και το λαπτοπ να το έχω στο DSL των πεθερικών, ανάλογα με την περίσταση! Για προεκτεταμένη επιστροφή στην ανθρωπότητα μακριά της ηλεκτρονικής πραγματικότητας απλώς αφήνω αυτόματες απαντήσεις ότι λείπω και θα γυρίσω στις 30 Φεβρουαρίου! Δεν υπάρχει πιο ενδιαφέρουσα στιγμή σε ένα ζευγάρι από εκείνη που λες στη γυναίκα σου να παγώσει σε στάση φιλιού λίγα λεπτά καθώς απαντάς σε ένα τέξτ…

    Καλώς Γύρισες! Μια μέρα ακόμη και θα είχαμε αρχίσει να ανησυχούμε!!

    • Γύρισα, γύρισα. Και πως γύρισα; Έχω πέσει πάνω στις αλλαγές του “Καλλικράτη” (δεν ξέρω αν έχεις ακούσει για τη διοικητική μεταρρύθμιση που γίνεται στη χώρα από 1/1/2011) και γίνεται πανικός. Άλλη υπηρεσία άφησα την Παρασκευή και σε άλλη βρέθηκα σήμερα. Οι γνωστές “δουλειές του ποδαριού” που γίνονται σ’ αυτή τη χώρα….

      Καλώς σας βρήκα.

      Υ.Γ. Μεγάλη η πρώτη σου ανάρτηση για φέτος Δημήτρη. Αν ξεκίνησες έτσι, φαντάζομαι που θα καταλήξεις…

      • Καλικράτης… Κάνεκράτει… Κακοκράτη… μια γεύση! Η καλη οργάνωση γίνεται σε ισοροπημένο νιονιό και ουχί ενδεικτικά για το μάτι! …αλλάζει ο Μανωλιός και να βάζει τα ρούχα του αλλοιώς…

        Ω, ναι! και έρχεται δεύτερη και τρίτη ανάρτηση! Να δούμε που θα πάει!

        Εγώ πάντως περιμένω τις δικές σου!

  3. σε πολλες συζητησεις ακουω για εξαρτηση, για το πως εχει γινει η ζωη μας, για το οτι εχουμε εθιστει σε κοσμους φανταστικους.. για.. για..

    δε ξερω αν οι λυσεις ειναι προσκαιρες.. αν υπαρχει πραγματικα λυση η μας εχουν βαλει σ ενα τρυπακι απο το οποιο δε θα βγουμε ποτε ; τι λες;

    • Δυστυχώς είμαστε εξαρτημένοι νομίζω. Κάποτε έβλεπα τα κινητά τηλέφωνα και γελούσα με τους κατόχους τους. Ορκιζόμουνα ότι ποτέ δε θα γίνω κάτοχος κινητού. Μέχρι που μου έκανε δώρο η γυναίκα μου ένα (σημ.: τότε δεν ήταν ακόμα σύζυγός μου) κι από τότε δε λείπει από κοντά μου. Και μαζί με το κινητό, αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας αποτελεί το mail ή καλύτερα τα mail (έχω 7 διαφορετικούς λογαριασμούς μόνο στο gmail κι ο καθένας εξυπηρετεί διαφορετικό σκοπό) και όλα τα υπόλοιπα καλούδια της σύγχρονης εποχής. Νομίζω ότι πλέον η ζωή μας είναι συνυφασμένη με όλα αυτά. Από το «Σκέφτομαι άρα υπάρχω», έχουμε περάσει σε κάτι του τύπου: Για να “υπάρξω” πρέπει να δηλώσω την παρουσία μου στο τηλεφωνικό δίκτυο, στο διαδίκτυο κλπ. Και ναι, νομίζω ότι πολύ δύσκολα θα ξεφύγουμε…

  4. Ενδιαφέρον τέστ αντοχής ! Η περιέργεια φέρνει τη συνήθεια που οδηγεί στην εξάρτηση από τα αγαπημένα μας αντικείμενα, ή από τη φυσική μας περιέργεια για κάθε τι καινούργιο που αναδύεται στη ζωη μας…

    • Έχεις απόλυτο δίκιο Caesar. Αυτή η περιέργεια τα κάνει όλα…

  5. Την έχω πατήσει πολλές φορές. Ακόμα κι όταν ο υπολογιστής και το κινητό μένουν κλειστά, το μυαλό σκέφτεται πιθανά «σενάρια» μηνυμάτων, αναρτήσεων κλπ κλπ. Εθισμός με τα όλα του! Μετά την πρώτη βασανιστική εβδομάδα αρχίζει η αποτοξίνωση!
    Αντε καλή χρονιά με έμπνευση!

    • Έτσι είναι. Κάποια στιγμή πρέπει να τα κλείσουμε όλα.
      Καλή χρονιά και σε σένα, με έμπνευση πάντα… 😉

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

