Google

Image: Daniel St.Pierre / FreeDigitalPhotos.net

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, όταν έχω λίγο ελεύθερο χρόνο ασχολούμαι με μια ωραία κι έξυπνη εφαρμογή της Google η οποία σου επιτρέπει να φτιάχνεις προγράμματα για κινητά τηλέφωνα με λειτουργικό Android. Η εφαρμογή λέγεται AppInventor και μπορείτε να τη βρείτε εδώ.

Με τη χρήση αυτής της εφαρμογής μπορεί θεωρητικά ο καθένας να φτιάξει μια ευρεία γκάμα προγραμμάτων χωρίς να έχει γνώσεις προγραμματισμού. Και λέω θεωρητικά γιατί δεν μπορεί κάποιος να κάνει κάτι τέτοιο χωρίς τις στοιχειώδεις γνώσεις προγραμματισμού. Πάντως εμένα με έχει εξυπηρετήσει αρκετά. Έφτιαξα μερικά προγράμματα που τα μοίρασα ελεύθερα σε όλους και κάποια που τα έκανα για ‘μένα. Ένα πρόγραμμα για το ΚΙΝΟ, το οποίο από στιγμή σε στιγμή θα το διαθέσω με νέα έκδοση με πιο πλούσια χαρακτηριστικά κι ένα για κάμεραμαν για να κάνουν κάποιους υπολογισμούς. Θα τα βρείτε στην ενότητα Android Development παραπάνω.

Για μένα έφτιαξα ένα παιχνίδι το οποίο αποδείχτηκε πολύ εθιστικό κι αν το τελειοποιήσω θα το δημοσιεύσω κι αυτό. Αυτό όμως που έχει πιο πολύ πλάκα είναι ένα πρόγραμμα που κάνει τοπογραφικά σκαριφήματα και μετράει αποστάσεις κι εμβαδά με τη βοήθεια του GPS. Έχω στα σκαριά κι ένα καινούριο για να δείχνει τις τιμές των μετοχών και κάποιες ισοτιμίες νομισμάτων. Εδώ βέβαια μπλέκονται νομικά ζητήματα καθόσον απαιτούνται άδειες από τους ιδιοκτήτες των ιστοσελίδων από τις οποίες προέρχονται τα δεδομένα. Νομίζω ότι πρέπει να υπάρχει κάποιου είδους συγκατάθεση, οπότε αν το διαθέσω πρέπει πρώτα να εξασφαλίσω τις άδειες αυτές. Αν κάποιος γνωρίζει κάτι παραπάνω γι’ αυτό το ζήτημα ας με ενημερώσει. Και κάποια ακόμα, ημιτελή που δεν ξέρω αν τελικά τα κρατήσω ή τα διαγράψω.

Το ωραίο της υπόθεσης είναι ότι ενώ η αρχική μου σκέψη ήταν να κάτσω να γράψω αυτά τα προγράμματα σε JAVA (τα οποία θα ήταν σαφώς καλύτερα και πιο σοβαρά από άποψης δομής, εμφάνισης και λειτουργικότητας) και ενδεχομένως να τα διέθετα και στο Android Market, τελικά αποφάσισα να μην το κάνω. Γιατί και χρόνο δεν έχω, και στη ζωή μου έχω γράψει χιλιάδες γραμμές κώδικα και με το πέρασμα του χρόνου άρχισα να βαριέμαι και δεν επιδιώκω κάτι παραπάνω από την προσωπική μου ευχαρίστηση. Να κάνω την πλάκα μου όταν έχω ελεύθερο χρόνο. Τελικά αυτή η Google θα μας τρελάνει τελείως. Κάποιος πρέπει να τη σταματήσει βρε παιδιά…

  1. μπραβο σου.Δεν κατεχω καθολου απο αυτα αλλα και μονο που τα διαβασα θαθελα πολυ να τα παιζω στα δαχτυλα μου αυτα,και να μπορω να κανω πραγματα που θα με διασκεδαζαν.Πολλες φορες χαιρομαι για κποιους που καναν τοσα πραγματα για τα iphone

  2. Παρά λίγο θα ξεκινούσα να φτιάχνω προγράμματα για iPhone πριν 1,5 – 2 χρόνια. Με απέτρεψε το γεγονός ότι δεν είχα συσκευή iPhone και δεν ήθελα να διαθέσω ένα τόσο μεγάλο ποσό για να το αποκτήσω. Γενικώς, θεωρώ ότι τα κινητά τηλέφωνα σαν συσκευές είναι υπερτιμημένα. Αυτό που έχω (Samsung Galaxy 3) δεν είναι τόσο ακριβό, ούτε τόσο μεγάλο. Έχει android και μπορώ να φτιάξω κάποια προγράμματα που με εξυπηρετούν στην καθημερινότητά μου. Αυτό είναι που θέλω. Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο.

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

